Lange pauser på TDC ADSL
Fra : Ulrik Smed

Dato : 21-01-03 18:40

Hej

Jeg har fået ADSL for nylig, og det virker fint bortset fra at
det nogle gange går i stå i 15-20 sekunder. Bedst som man surfer
og klikker på links, sker der bare intet i disse sekunder, og så
kommer det igang igen af sig selv. Jeg kender en anden med præcis
samme problem, så jeg tror ikke det er mit udstyr der er fejl på.
Fejlen er lidt underlig, for man kan komme ud for at f.eks.
Explorer ikke svarer i disse 20 sekunder, samtidig med der kører
en download som bare fortsætter. Nogen der har et tip til hvad
det kan skyldes? Jeg kørte før med 56K modem på samme maskine
uden dette fænomen. Jeg bruger WinPoET og har en 128/256 flatrate
forbindelse. Har også downloadet WinPoET for nylig, men det var
samme version som den på CD'en.
--
Ulrik Smed, Århus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-01-03 18:44

"Ulrik Smed" <ulsm@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> uden dette fænomen. Jeg bruger WinPoET og har en 128/256 flatrate
> forbindelse. Har også downloadet WinPoET for nylig, men det var

Jeg er ikke sikker på at det virker.. Men prøv at sætte dit netkorts Ip til
fast.... Det er sikkert fordi netkortet søger efter IP´er på netværket..

Det kan også være din linie falder ud, har du prøvet at kigge på at modemmet
blinker eller lyser rødt?

Fra : Ulrik Smed

Dato : 21-01-03 19:56

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QEfX9.41908$Hl6.4990215@news010.worldonline.dk..
..

> Jeg er ikke sikker på at det virker.. Men prøv at sætte dit
netkorts Ip til
> fast.... Det er sikkert fordi netkortet søger efter IP´er på
netværket..

Det tror jeg ikke jeg kan med det abonnement jeg har. Er det ikke
udbyderen der bestemmer om min IP er statisk eller dynamisk? Jeg
har heller ikke nogen adresse jeg kan skriver hvis jeg sætter den
over på fast.

> Det kan også være din linie falder ud, har du prøvet at kigge
på at modemmet
> blinker eller lyser rødt?

Jeg tror ikke det er linien, for som sagt kan en evt. download
stå og køre, samtidig med at browseren bare venter. Det er som om
browseren ikke engang får sendt forespørgslen til serveren, for
der kommer heller ikke det sædvanlige "venter på svar" nederst.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-01-03 23:28

"Ulrik Smed" <ulsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det tror jeg ikke jeg kan med det abonnement jeg har.

Jo. Ethernetsegmentet ud mod modemet bruges ikke til IP. Du kan bare
give den en tilfældig RFC1918 adresse.

> Jeg tror ikke det er linien, for som sagt kan en evt. download
> stå og køre, samtidig med at browseren bare venter.

Ja, det er symptomatiske for denne type problem.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Poul

Dato : 22-01-03 09:42

On Tue, 21 Jan 2003 18:43:36 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>"Ulrik Smed" <ulsm@post1.tele.dk> wrote in message

Jeg har samme problem på min datters Compaq (TDC internet 256/128)

>Jeg er ikke sikker på at det virker.. Men prøv at sætte dit netkorts Ip til
>fast.... Det er sikkert fordi netkortet søger efter IP´er på netværket..

Hvordan gør man det - step by step?

Vi kender intet til opsætning af net eller ADSL!

Hilsen

Poul

Fra : Ulrik Smed

Dato : 22-01-03 13:31

Poul <poulny@hotmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:23ms2vgv399eg6o2h010k0dqnhbn958dtm@4ax.com...

> Hvordan gør man det - step by step?

Jeg har prøvet noget nu. Kontrolpanel, netværk, TCP/IP ->
Netkort, fanebladet IP adresse, angiv en IP adresse. Så gik jeg
ind på http://www.myip.dk/ og tog den adresse der blev vist og
satte ind. Det virker tilsyneladende, har ikke haft nogle pause
siden. Men... jeg kan se at jeg har en anden adresse idag end
igår. Så spørgsmålet er om det det bliver ved at virke, når min
adresse ændrer sig igen. Er det en helt forkert måde jeg griber
det an på?

Ulrik Smed

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-01-03 13:40

On Wed, 22 Jan 2003 13:30:37 +0100, Ulrik Smed wrote:

> [...]
> se at jeg har en anden adresse idag end igår. Så spørgsmålet er om det
> det bliver ved at virke, når min adresse ændrer sig igen.

Du bør konfigurere en IP adresse som ikke bliver brugt på Internet,
f.eks. 10.0.0.1

PS: Jeg har mistet tråden lidt, mener at du bruger NetExpress,
ellers glem dette råd.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-03 13:51

> Men... jeg kan se at jeg har en anden adresse idag end
> igår. Så spørgsmålet er om det det bliver ved at virke, når min
> adresse ændrer sig igen. Er det en helt forkert måde jeg griber
> det an på?

Som Jesper skriver bør du skrive en IP der ikke findes på internettet.
Interfacet bliver slet ikke brugt til IP-trafik, så det er grunden
ligegyldigt hvad der står, men du kan få lavet ged i routetabellen hvis
du bruger en IP der eksisterer på internettet (som du gør)

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ulrik Smed

Dato : 22-01-03 16:24

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2e93a4$0$83844$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk..
..

> [...]
routetabellen hvis
> du bruger en IP der eksisterer på internettet (som du gør)

OK, bruger nu 10.0.0.1, ser ud til at virke fint. Før jeg brugte
myip.dk prøvede jeg med 0.0.0.0 og 255.255.255.255, men det gav
en 'ugyldig IP adresse' fejl, så det er åbenbart ikke helt
ligegyldigt hvad der står.

Takker for hjælpen, også til Jesper (og i andre)!

Fra : KsNa

Dato : 21-01-03 21:18

> [...]
> uden dette fænomen. Jeg bruger WinPoET og har en 128/256 flatrate
> forbindelse. Har også downloadet WinPoET for nylig, men det var

Jeg oplever det samme, det har været sådan i ca. 2-3 uger.

Jeg bruger også PPPoE, men med router.

Mvh.

Kim

Fra : Rasmus Kristensen

Dato : 21-01-03 22:22

> [...]
> uden dette fænomen. Jeg bruger WinPoET og har en 128/256 flatrate
> forbindelse. Har også downloadet WinPoET for nylig, men det var

Jeg havde faktisk samme problem, men problemet forsvandt efter 1-2 måneder
(før tele2 kundeservice kunne få fingeren ud og hjælpe mig). Nu kører min
forbindelse (256/128 m. fast ip gennem dlink 804 router) upåklageligt.

Her et et google link til et længere indlæg jeg skrev om mit problem
dengang:
http://groups.google.com/groups?q=rasmus+kristensen+adsl+tele2&hl=da&lr=&ie=
UTF-8&selm=_XaC9.5732%24KB3.2970%40news.get2net.dk&rnum=1

Mvh
Rasmus Kristensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-01-03 13:33

"Ulrik Smed" <ulsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3e2d8626$0$13169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Fejlen er lidt underlig, for man kan komme ud for at f.eks.
> Explorer ikke svarer i disse 20 sekunder, samtidig med der kører
---

Kan det være et automatisk opkald til MS Update el. lign?
Ellers kik på om der netværksforbindelserne er korrekte -
maskinen søger efter en eller anden forbindelse, som den
så ikke finder - det tager typisk den tid du nævner.

Per A. Hansen