Kattelem?
Fra : Jesper Fontain

Dato : 21-01-03 17:57

Hej
Jeg er ny her i gruppen og håber at I kan hjælpe mig med et spørgsmål.
Sagen er:
Vi har to katte en ca. 3 år gammel hankat som fulgte med vores hus da vi
købte det i august, oprindelig tilhørte han naboerne (han var musefanger i
maskinrummene og kornkammeret), de sagde at hvis han var til besvær skulle
vi sige til, så ville de aflive ham fordi han var vant til at komme i (nu)
vores hus. Det sagde vi straks ikke var noget problem (vi har ikke før haft
kat, men elsker dyr) og nu er han flyttet indendøre hos os (hele vinteren
har han ikke ville udenfor en dør p.g.a. kulde og sne).
I november måned blev vi så en mere (kan ikke stå for katte , en
lille sort hunkat ved navn Artemis, som vi hentede inde i Århus (hun elskede
sneen . Begge katte sover inde om natten og er i løbet af dagen både inde
og ude, men vi har ingen kattelem, så det er manuel ud- og indlukning,
hvilket ikke er noget problem når vi er hjemme, men da både min mand og jeg
studerer vil vi gerne give dem muligheden for selv at bestemme hvornår de
vil komme og gå. Så en kattelem. Det eneste sted det er muligt at sætte den
er i terrassedøren inde i stuen (for ellers vil der skulle åbninger i tre
døre for at komme ind i huset).

Spørgsmålet går på: Vil en kattelem direkte ind til stuen trække meget?

Kærlig hilsen Jette Fontain

PS.
Da jeg prøvede at poste denne besked, endte den oppe i en post under 1.
december. Kan dette være fordi min besked også hed "Kattelem"? Nå, men jeg
prøver igen.

Fra : Mette Jensen

Dato : 21-01-03 18:35

> Spørgsmålet går på: Vil en kattelem direkte ind til stuen trække
> meget?

Hej og velkommen!

Dejlige med nogen nye katteslaver

Jeg tror ikke i vil få problemer med kattelemmen.
Vi har også en i vores vindue, endda tæt på vores seng!

Bare lemmen lukker hver gang, er det ikke noget problem.

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Mulle's mor

Dato : 21-01-03 21:44

<klip>
> Spørgsmålet går på: Vil en kattelem direkte ind til stuen trække meget?
> Kærlig hilsen Jette Fontain
</klip>

Tja, jeg vil sige at det nok kommer an på hvordan vinden blæser, jeg har min
kattelem placeret i væggen i køkkenet, der vender mod øst (nordøst), og det
bæser rimeligt meget ind..altså når det blæser. Faktisk står den ofte og
blafre (og knirker, men det er nok fordi den muligvis skal smørres
lidt*smil*)
Der kan blive rimeligt koldt i min lejlighed, når det blæser, men den kan da
heldigvis låses (det er en fire-vejs kattelem)

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk/killing.html