Re: Århus børnevenligt bibliotek savnes
Fra : Sweedy

Dato : 21-01-03 17:08

Hej
Findes der i Århus kommune et børnevenligt bibliotek for fire til seksårige?
Et bibliotek hvor der er mere end et par sølle computere som på
hovedbiblioteket.
Eksempelvis at der er legemøbler, børneaktiviteter engang i mellem osv.
vh
Kurt

Fra : Nette

Dato : 21-01-03 18:29

"Sweedy" wrote in message
> [...]
> hovedbiblioteket.
> Eksempelvis at der er legemøbler, børneaktiviteter engang i mellem osv.

Hejsa*S*
Det er jeg godt nok ikke stødt på. Jeg har ofte haft børn i den alder med på
biblioteket, men dte var da for at låne bøger. Ikke for at lege.

Nette

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 21-01-03 18:52

Hej

Nette wrote:
> Hejsa*S*
> Det er jeg godt nok ikke stødt på. Jeg har ofte haft børn i den alder med på
> biblioteket, men dte var da for at låne bøger. Ikke for at lege.

På biblioteket i Vejle er der masser af legesager, et Pippihus med
puder, et ridderrum med sværd og sabler, en forende af en bil man kan
køre i osv. Der er en cafe, et spisested og meget andet. Jo, et
bibliotek er ikke nødvendigvis kun et sted man låner bøger.

Marianne Feddersen

Fra : Nette

Dato : 21-01-03 19:04

"Marianne Feddersen" wrote in message news:3E2D88B3.9030207@feddersen.dk...
> [...]
> køre i osv. Der er en cafe, et spisested og meget andet. Jo, et
> bibliotek er ikke nødvendigvis kun et sted man låner bøger.

Nej, det behøver det da ikke. Men hvorfor så lige på et bibliotek?
Vi har da Børnenes hus, Husets Legestue (tror jeg nok findes endnu), samt
nogle offentlige legepladser, hvor man kan gå ind i og lege, drikke kaffe og
hygge sig, enten med andre eller alene.

Nette

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 21-01-03 19:23

Hej

Nette wrote:

> [...]
> nogle offentlige legepladser, hvor man kan gå ind i og lege, drikke kaffe og

Sikkert for at tiltrække "kunder". Børn der lærer at bruge biblioteket
tidligt, er sandsynligvis mere tilbøjelige til at bruge det i voksenlivet.

Marianne Feddersen

Fra : Nette

Dato : 21-01-03 22:31

"Marianne Feddersen" wrote in message news:3E2D900E.4030902@feddersen.dk...

> Sikkert for at tiltrække "kunder". Børn der lærer at bruge biblioteket
> tidligt, er sandsynligvis mere tilbøjelige til at bruge det i voksenlivet.

Hmm ja ok.... det kunne være et argument. Men det kunne da også være en
meget sjov debat, om man tror det

Nette

Fra : pizzaman

Dato : 22-01-03 21:10

Jeg mener Husets Legestue er flyttet til Skt. Anna Gades skole og hedder nu
Legeland. Det er super, og der er også nogle bøger for de mindste.

Fra : Nette

Dato : 23-01-03 14:47

"pizzaman" wrote in message
> Jeg mener Husets Legestue er flyttet til Skt. Anna Gades skole og hedder
nu
> Legeland. Det er super, og der er også nogle bøger for de mindste.

Hmmm, ja, jeg husker godt nok en overgang om, at den skulle lukkes. Men jeg
mente nok at det ikke var lykkedes for dem alligevel

JA, det er et kanont sted. Det var det i hvert fald tidligere. Man skulle
bare huske at ringe et par dage i forvejen, hvis man kom med en flok børn

Nette

Fra : JanneP

Dato : 21-01-03 20:08

Måske vil du finde noget brugbart på dette link om børnebibliotekerne i
Århus.

http://www.aakb.dk/sw1406.asp

Jeg har hørt at Gellerup skulle være specielt godt.
God fornøjelse

JanneP

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 21-01-03 21:24

> seksårige?
> osv.

Biblioteket i Tilst har et ret hyggeligt børnehjørne ved børnebøgerne. Der
er børne møbler - godt nok er det meget lille, men hyggeligt.
VH Tina

Fra : Sander

Dato : 21-01-03 21:30

"Sweedy" <danishesguy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedbiblioteket.
> Eksempelvis at der er legemøbler, børneaktiviteter engang i mellem osv.

Hvis du gider og køre lidt efter det, har Randers et meget hyggeligt
bibliotek, med stor legehule til de små.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Louise

Dato : 22-01-03 12:59

> Hvis du gider og køre lidt efter det, har Randers et meget hyggeligt
> bibliotek, med stor legehule til de små.
>

> Mvh. www.tjekmig.dk

Sad lige selv og tænkte på Randers bib...
Har været der en del gange med mine drenge på 8 og 5½ år. De elsker at komme
der. De har jo det dejlige børnehjørne, og det giver mig ro til at finde
hvad jeg skal bruge mens de spiller på deres pc`er eller selv finder deres
bøger der står i selv samme hjørne!

Louise