Not enough space on temporary disk.
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 21-01-03 17:04

Jeg får følgende fejlmeddelelse. Hvad kan det skyldes og hvordan afhjælper
jeg den?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '8007000e'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Not enough space on temporary
disk.
/dk/product_list.asp, line 75

Linien der fremkalder den er

oConn.Open Session("DB_DK")

et par linier tidligere står der

Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-

http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
Destiny is not a matter of chance it is a matter of choice

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-03 23:19

Christian M. Nielsen skrev:

> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '8007000e'
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Not enough space on
> temporary disk.

Har du tjekket pladsen på dine harddiske? Problemet - og dets
løsning - lyder rimelig simpel.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 22-01-03 06:43

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Har du tjekket pladsen på dine harddiske? Problemet - og dets
> løsning - lyder rimelig simpel.

Det er ikke lokalt, men på web-hotellet der opstår problemer, og de er
periodiske. Jeg har ikke selv oplevet det, men nogle bekendte har mailet til
mig om problemet

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-03 09:50

Christian M. Nielsen skrev:

> Det er ikke lokalt, men på web-hotellet der opstår problemer,
> og de er periodiske.

Har du tjekket med webhotellet. Hvis deres diske er næsten fyldte
har de et problem.

Det _kan_ også være uhensigtsmæssig kode, der i løbet af kort tid
bruger uforholdsmæssig meget diskplads - men det lyder mest som om
webhotellet bare skal have ryddet op på deres diske eller evt.
installere nogle flere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 25-01-03 08:47

> [...]
> bruger uforholdsmæssig meget diskplads - men det lyder mest som om
> webhotellet bare skal have ryddet op på deres diske eller evt.

Jeg har (igen) haft kontakt til web-hotellet (Scannet) og de ville forsøge
at rette domænets opsætning (eller noget i den retning). Det ser ud til at
det har haft den ønskede effekt.

HVIS det nu er uhensigtsmæssige kode der er problemet, hvad skal jeg så se
efter?? Hor kan fejlen typisk opstå (jeg ved godt det er et meget bredt
spørgsmål

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-01-03 22:55

Christian M. Nielsen skrev:

> HVIS det nu er uhensigtsmæssige kode der er problemet, hvad
> skal jeg så se efter??

Du kan jo tjekke størrelsen af din database med jævne mellemrum.
Hvis den vokser voldsomt er der måske noget galt.

Ellers kan et tegn på dårlig kode være sider der er meget lang tid
om at eksekvere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen