Ram forsendelse!
Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 21-01-03 17:03

Jeg er ret intersseret i at høre hvorledes i normalt modtager RAM når det er
bestilt via nettet.

Jeg har nemlig lige modtaget en blok RAM liggende i en anstatisk pose og
ellers ubeskyttet i en bundkorts æske!

Hvad tænker firmaet på når de sender det afsted på den måde? Det har med
garanti raslet rundt under transporten.

Jeg kan ikke lade være med at spekulere om det er RAM som har været taget
retur jeg har fået tilsendt. Nu må jeg vel bare i gang med at teste. Jeg er
skuffet over at man fra firmets side kan finde på at gøre sådan noget.

JR

Fra : Vega

Dato : 21-01-03 17:26

Da jeg bestilte ram, kom det også i en bundkortsæske, men det var sammen med
bundkort og cpu. : -) Jeg har engang bestilt en pc133 blok, men som jeg lige
husker, mener jeg den var pakket ind i pap og sådan noget, så den var pakket
forsvarlig ind. Hvor har du bestilt henne?

Mvh. Lars.

Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 21-01-03 17:49

Vega <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2d749e$0$156$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
pakket
> forsvarlig ind. Hvor har du bestilt henne?

Fra PRC-Data.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-01-03 17:36

J. V. Rasmussen wrote:

> [...]
> ellers ubeskyttet i en bundkorts æske!
> Hvad tænker firmaet på når de sender det afsted på den måde? Det har med

En stang RAM har jo ingen bevægelige dele, så der skal meget til for at
sådan en går i stykker under transport, men principielt har du ret - de
burde have tapet den fast i æsken.

Hvis den ellers virker fint, så fred være med det..

Fra : rhexis

Dato : 21-01-03 18:02

"J. V. Rasmussen" <voersaa@post.tele.dk> wrote in
message news:b0jqti$80d$1@sunsite.dk...

> Jeg er ret intersseret i at høre hvorledes i normalt modtager RAM når
> det er bestilt via nettet.

Jeg bestilte to stænger RAM hos SHG for nogle uger siden. De lå i
hver sin anti-statiske pose. De to poser var pakket forsvarligt ind
i et tykt lag bubblewrap.

SHG er i øvrigt mægtig gode til at pakke ting ind. Jeg har endnu
ikke modtaget noget fra dem, hvor forsendelsen kunne kritiseres.

--
rhexis

Amazing improvised electric violin. Free
mp3s available. - http://solostring.com/

Fra : Vega

Dato : 21-01-03 18:52

Det samme her.

Mvh. Lars.

Fra : SA

Dato : 21-01-03 19:28

> [...]
er
> skuffet over at man fra firmets side kan finde på at gøre sådan noget.

joo, det er alt samme meget godt! Men man burde modtage RAM i en forseglet
pose, dvs. forseglet fra fabrikken af (1.parts), eller med en garanti for,
at der IKKE har været pilfingre i nærheden af RAM'en. Og hvorfor så det?
Såmend fordi, at mange fejl i RAM først kommer efter ½ til 1 helt år efter
man har modtaget dem, hvilket desværre ofte kan skyldes at leverandøren ikke
har behandlet dem korrekt. Derfouden kan man selvfølgelig også selv gøre ret
stor skade på RAM'en!

Det der er MEGET vigtigt i denne henseende er, at man sørger for at få
"potentiale-udlignet" den nye stang RAM, inden man begynder at fingrere med
den! Og hvad betyder det så?
Jo, den største synder når man taler om RAM og andre følsomme kredsløb, er
statisk elektricitet - det kan gøre utrolig stor skade!

Man kan gøre 2 forskellige ting:

1. Benytte et armbånd med jordtilslutning, og sørge for at man selv, RAM' en
og maskinen kommer i forbindelse med denne. Så har man potentiale-udlignet,
og man kan sætte sin RAM i maskinen.

2. Hvis man ikke ejer sådan et armbånd, så åben pakken med RAM(rør ikke
RAM'en endnu!), og sørg for at holde om den astistatiske pose og samtidig
holde fast et sted(med ren metal) på maskinen RAM'en skal monteres i. Nu har
alle 3 involverede parter samme pontentiale, og man kan montere RAM'en.

Nøgleordet er altså - undgå statisk elektricitet, og sansynligheden for at
dine RAM lever betydelig længere er nu væsentlig forbedret.

/SA

Fra : Henning

Dato : 21-01-03 22:52

> [...]
>at der IKKE har været pilfingre i nærheden af RAM'en. Og hvorfor så det?
Kingston, Samsung o.a. leverer i æsker som er forseglet, ikke poser.

>1. Benytte et armbånd med jordtilslutning, og sørge for at man selv, RAM' en
>og maskinen kommer i forbindelse med denne. Så har man potentiale-udlignet,
>og man kan sætte sin RAM i maskinen.
Jord-tilslutning? Mener du ikke bare et almindelig antistatisk armbånd
med krokodille-næb? Hvad vil du med jord? Bare du har samme potentiale
som det du arbejder med

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-01-03 15:27

On Tue, 21 Jan 2003 22:51:43 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Kingston, Samsung o.a. leverer i æsker som er forseglet, ikke poser.

Jeg har da lige modtaget to stænger med samsung ram fra compumail
pakket i poser, den ene temmelig stor og den anden i passende
størrelse men den havde været åbnet, og der var fejl på begge ifølge
memtest 86 v 3.0 i test 5. De kom af to gange, den første fik jeg
byttet til den anden, men der er samme fejl i.
Nu har jeg skrevet til dem igen, så må jeg se hvad der sker.
Men det tyder da på at de har haft fingre i begge stænger, hvis de
skulle komme i æsker.
Min Samsung 512 Mb kom også i pose.

M.v.h.
Kim Hansen