asus P5A-B bundkort
Fra : dstone

Dato : 21-01-03 13:58

Hej.

Jeg har et bundkort som subj. med en AMD 6, 896mhz processor.
Kan det grej speedes op eller kan jeg opgradere med en ny processor ?

steen

Fra : o&u

Dato : 21-01-03 15:16

On Tue, 21 Jan 2003 13:58:24 +0100, "dstone" <steen@skadhauge.com>
wrote:

>Hej.
>
>Jeg har et bundkort som subj. med en AMD 6, 896mhz processor.
>Kan det grej speedes op eller kan jeg opgradere med en ny processor ?

asus p5a-b er et super socket 7 bundkort, der amd k6-2 op til 550 MHz.

Du må være forkert på den m.h.t. enten bundkort eller cpu hastighed.

John

Fra : dstone

Dato : 21-01-03 17:22

Nå,
men kan det opgraderes, spurgte jeg-.

ds.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-01-03 17:45

dstone wrote:
> Nå,
> men kan det opgraderes, spurgte jeg-.

Du har sandsynligvis en tidlig version af bios'en som ikke kender den
processor der er i - derfor viser den noget forkert.
(896 MHz er umuligt på det bundkort)

Find ud af hvilken processor der sidder i, så kan vi fortælle dig om det
kan betale sig at opgradere den.
...men umiddelbart er svaret nej.

Den kan evt. bruges som en lille server, hvis bios'en opdateres - den
nyeste (beta) bios har support for store harddiske.

Fra : dstone

Dato : 22-01-03 00:23

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> [...]
>
> Den kan evt. bruges som en lille server, hvis bios'en opdateres - den
> nyeste (beta) bios har support for store harddiske.

Hvorfor skulle man sætte en bios i, der siger noget for godt om en maskine ?
det ville jo være svindel der hurtigt blev opdaget, så folk skulle have
deres penge tilbage.

Her er 'system information' fra min DxDiag:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 1/22/2003, 00:17:39
Machine name: SMEDEV172000PRO
Operating System: Windows 2000 Professional (5.0, Build 2195) Service
Pack 3
Language: English (Regional Setting: English)
System Manufacturer: VIA Technologies, Inc.
System Model: VT8363
BIOS: Default System BIOS
Processor: AMD Athlon(tm) Processor, MMX, 3DNow, ~890MHz
Memory: 384MB RAM
Page File: 106MB used, 815MB available
Windows Dir: C:\WINNT
DirectX Version: DirectX 9.0 (4.09.0000.0900)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.0000.0900 32bit Unicode
ds

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-01-03 04:58

dstone wrote:

> Hvorfor skulle man sætte en bios i, der siger noget for godt om en maskine ?
> det ville jo være svindel der hurtigt blev opdaget, så folk skulle have
> deres penge tilbage.

Det er en utilsigtet fejlvisning af antal Mhz.
Når en bundkortproducent begynder at sælge et bundkort, kan de jo kun
have lavet en bios som supporter de processorer der findes på det
tidspunkt..
Support for nye processorer som først er lavet efter at den første BIOS
er lavet, bliver jo nødt til at komme i bios-updates.

> Her er 'system information' fra min DxDiag:
> Processor: AMD Athlon(tm) Processor, MMX, 3DNow, ~890MHz

Så er det sandsynligvis en K6-2'er eller K6-3'er, men det er altså
væsentligt hurtigere at tage den ud og se hvad der står på den.

Måske kan WCPUID klare det, men ingen garantier herfra..

http://www.3dcenter.de/downloads/wcpuid.php

Fra : o&u

Dato : 22-01-03 09:10

Det har aldrig været et asus p5a-b bundkort. Der maksimalt kan køre
550 MHz (uden overclock, måske 600 med overclock).

Det har ali chipset.

Du skriver via vt8363

Du kan sandsynligvis opgradere til mindst 1200 MHz. Hvis det kan fsb
133, så langt mere.

Prøv at køre ctbios, et lille dos program.

Det fortæller lidt om bios og bundkort.

http://www.biosworld.com/ctbios.htm

alternativt det store sisoft sandra

fra www.sisoftware.co.uk