bærbar til XP PRO
Fra : Martin Berentzen

Dato : 21-01-03 10:42

HEJ!

Kan en Bærbar med 233 mhz PII og 128 mb ram køre fint med WIN XP PRO og
Office XP PRO? Det er det eneste den skal bruges til....

Martin

Fra : Rasmus Teislev Necke~

Dato : 21-01-03 11:04

Martin Berentzen wrote:
> HEJ!
>
> Kan en Bærbar med 233 mhz PII og 128 mb ram køre fint med WIN XP PRO
> og Office XP PRO? Det er det eneste den skal bruges til....
>
> Martin

Du vil hurtigt få problemer med mængden af ledig hukommelse. Både Win &
Office XP sluger hukommelse som bare pokker. Computeren vil swappe til
harddisken konstant!
Men det ville garanteret godt kunne gå, hvis du ikke som mig bliver
irriteret af swappen.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Martin Berentzen

Dato : 21-01-03 11:11

> irriteret af swappen.

Hvad så hvis jeg smider lidt ekstra ram i? Vil processoren så blive en
hindring?

Martin

Fra : Martin Berentzen

Dato : 21-01-03 11:16

Fandt sku lige ud af at det var en 500 mhz celeron... det må da være lidt
hurtigere end 233 mhz PII?

Fra : Rasmus Teislev Necke~

Dato : 21-01-03 14:19

Martin Berentzen wrote:
> Fandt sku lige ud af at det var en 500 mhz celeron... det må da være
> lidt hurtigere end 233 mhz PII?

Det er i hvert fald CPU kraft nok - men ja, du burde nok få noget mere RAM
i. Kontakt enten forhandleren hvor den stammer fra, eller tag et kig på
edbpriser.dk -- hvis du ikke er klar over hvad for noget RAM du kan komme i
den, så fremgår det garanteret på producentens hjemmeside.

Jeg købte for nylig en 128 MB SD-RAM blok til min gamle 233 MHz bærbare, og
nu kører den som en drøm. Det kostede vist cirka 800 kr.

--
mvh Rasmus Neckelmann