2 grafikkort til en pc
Fra : René Iversen

Dato : 21-01-03 08:32

Hej Eksperter,

jeg håber virkelig i kan hjælpe, da jeg nødig vil ud at købe et dual-head
grafikkort.

For nogen tid siden spurgte jeg gruppen om råd, hvad jeg skulle købe, hvis
jeg ville have 2 skærme til en pc. Jeg har i forvejen et Aopen Gefore2
MX400-v 64MB TV-OUT. Jeg blev enbefalet et billigt pci grafikkort: SIS 6326
VGA Card (som stå som primær grafikkort i bios...eller virker det ikke).
Dengang var problemet, at så snart jeg kørte et vindue over på skærmen på
SIS-kortet så frøs pc'en...ingen ctrl + alt + del eller noget. Dengang var
skærmene meget forskellige.

Nu har jeg 2 helt ens skærme. Jeg har sat samme opløsning, samme farvedybde
og samme frekvens. Det kører faktisk nogenlunde (jeg kan kører musen fra den
ene skærm til den anden modsat tidligere ). Jeg kan sågar flytte vinduer
om end det hakker lidt på SIS grafikkort, måske fordi det kun er 8MB? og
endda maksimere vinduet for det meste, men nogen gange så fryser pc'en
ligesom tidligere.

Nogen der kan give en forklaring på det, og evt. en løsning?

/René

Fra : René Iversen

Dato : 21-01-03 08:43

Jeg skulle måske også lige nævne lidt om pc...ved ikke hvad der har
interesse

ASUS A7V333-RAID
512MB PC2700 RAM
Windows 2000

Fra : Leony

Dato : 21-01-03 09:10

"René Iversen" <spam@riversen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan sågar flytte vinduer om end det hakker lidt på SIS
> grafikkort, måske fordi det kun er 8MB? og endda maksimere vinduet
> for det meste, men nogen gange så fryser pc'en ligesom tidligere.

Dette er kun et gæt:
Nogle gange kan man afhjælpe frysninger ved at skrue lidt ned for
hardwareaccelerationen.
Dette gøres under "egenskaber for skærm", fanebladet indstillinger, tryk
på avanceret, fanebladet fejlfinding.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : René Iversen

Dato : 21-01-03 09:16

> [...]
> hardwareaccelerationen.
> Dette gøres under "egenskaber for skærm", fanebladet indstillinger, tryk

På begge skærme eller..?

Fra : Leony

Dato : 21-01-03 12:59

> På begge skærme eller..?

Prøv dig frem, det var bare noget jeg tilfældigt læste i et
computerblad.

Fra : René Iversen

Dato : 21-01-03 15:36

> [...]
> hardwareaccelerationen.
> Dette gøres under "egenskaber for skærm", fanebladet indstillinger, tryk

Det gik ikke...den frøs da jeg trykkede anvend