[mysql] backup af DB
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 21-01-03 09:30

Er det muligt at lave et dump af ens database ?

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men databasen er placeres hos
Azero.

Det jeg vil, er at jeg via php laver et dump af databasen i et passende
interval, dette dump gemmes så på serveren eller mailes som en vedhæftet
fil.

Er det muligt ? - er det måske PHP gruppen jeg skal have gang i ?

Hmm Azero skriver på deres support side:
"Du har ikke file_priv (LOAD DATA INFILE ... INTO OUTFILE) hvilket gør at du
ikke kan f.eks. dumpe tabeller direkte til serveren"

Bo

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 21-01-03 10:40

Bo Rattenborg wrote:
> Er det muligt at lave et dump af ens database ?

Ja - og php gruppen er nok mere rigtig for spørgsmålet. Der er en kommando
der hedder mysqldump, som kan give dig en backup. Hvis du putter outputtet
fra den igennem zip eller gzip har du en komprimeret udgave, og ved at pipe
det ind i sendmail eller lign. med mimencode, eller ved at bruge php's egen
mail() funktion kan du så få backup'en sendt via e-mail.

Det virker i hvert fald under Linux, FreeBSD og andre Unix varianter - om
det virker under Windows ved jeg ikke.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Jimmy

Dato : 21-01-03 13:20

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> wrote in message
> Er det muligt at lave et dump af ens database ?

Ja, installer MySQL Client Tools og anvend "mysqldump" på en LInux til at
hente et dump.

Mvh
Jimmy

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 21-01-03 13:28

> Ja, installer MySQL Client Tools og anvend "mysqldump" på en LInux til at
> hente et dump.

Hvor mener du, at jeg skal installere denne "MySQL Client Tools" ?

Bo

Fra : Jimmy

Dato : 21-01-03 15:06

> Hvor mener du, at jeg skal installere denne "MySQL Client Tools" ?

På den Linux maskine du har stående udelukkende til at tage backup af din
database

Det er muligt man også kan få Client Tools til Windows, men jeg kører den
hver nat på Linux.

Mvh
Jimmy

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 21-01-03 15:11

> På den Linux maskine du har stående udelukkende til at tage backup af din
> database

- jeg må nok hellere igang med noget PHP

Bo