Dynamisk Disk
Fra : Poul

Dato : 21-01-03 05:47

Jeg har lige købt en brugt IBM Deskstar. Min Windows XP Pro finder den som
en
"Simpel Dynamisk Disk"!! Mit spørgsmålet er:

Hvordan får jeg lavet den om til en almindelig grundlæggende disk?? I
Windows kan
jeg kun få lov til at slette den, og formatere den. Med programmet
"PartitionMagic 7.0"
kan jeg ikke få lov til, at gøre noget som helst. Dette forbavser mig, da
man jo normalt
kan lave det meste i dette program.

Er der nogen her i gruppen som kan hjælpe??

Mvh.
Poul

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 21-01-03 10:42

Hejsa

Det kommer list an på hvilket os du kører? I win2000 burde du sagtens kunne
slette partitionerne, og konventere disken tilbage til almindelige slags. Du
skal ind i kontrolpanel, og så finde noget med diskhåndtering, tror nok det
ligger under computeradministration. Jeg kører selv med XP, derfor kan jeg
ikke lige huske det.

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-03 12:12

In dk.edb.hardware, Lasse Kjærsgaard <lassekj@get2net.dk> says...
> Det kommer list an på hvilket os du kører? I win2000 burde du sagtens kunne

Prøv at læse allerførste linie i hans indlæg.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 21-01-03 12:26

hehe, man bliver hurtigt blind.
Du skal gå ind i kontrolpanel->Administration->Computeradministration og
vælge diskhåndtering. Der har du mulighed for at slette dynamiske diske,
såvel som at oprette dynamiske diske. Jeg vil tro du skal højreklikke på
"Disk x" i vinduet nede i højre halvdel af skærmen, og så vælge det der.

MVH
Lasse Kjærsgaard

---