Det burde være forbudt
Fra : Per Agerbæk

Dato : 20-01-03 22:32

at skrive så sjusket

Hej

Præsten i Højen, syntes lige han skulle skrive lidt på folketællingen fra
1840, men hvad i al verden står der?

Her er det vi selv kan læse, men ...
"Ved ?? Eftersyn af ?? ?? Optegnelse. ?? jeg mig overbeviist ?? ?? ?? ??.
Høyen Præstegaard d 16de Februarii 1840 NH Olivarius"

Er der nogen, der har et bud på spørgsmålstegnene i problem nr 5 på
http://www.agerbaeks.dk/slaegt/tydning.html

med venlig hilsen
Per Agerbæk

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 20-01-03 22:54

On Mon, 20 Jan 2003 22:31:37 +0100, "Per Agerbæk"
<pagerbaek@dbmail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hej
>
>Præsten i Højen, syntes lige han skulle skrive lidt på folketællingen fra

Ved nøiagtig Eftersyn af nærvæ-
rende Optællings ?holder jeg mig
overbevist om dens Nøiagtighed.

--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : N/A

Dato : 20-01-03 23:10

Fra : Per Agerbæk

Dato : 20-01-03 23:10

Kære Lars

Tak for hjælpen, så kan vi få pakket den tælling i en ZIP fil til DDA.

med venlig hilsen
Per Agerbæk

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 20-01-03 23:10

<pagerbaek@dbmail.dk> wrote:

> [...]

rende Optællings-Liste holder jeg mig
overbevist om dens Nøiagtighed.

Høyen Præstegaard d 16de Februarii 1840 NH Olivarius

Det, der forvirrer er, at hans æ'er ligner d'er, samt at der mangler
et mellemrum foran holder.