Vega Bærbar godt eller skidt?
Fra : Dennis Lavrsen

Dato : 20-01-03 22:37

Jeg står og skal til at investere i en bærbar, og jeg har kigget lidt på en
af mærket Vega. De ser ud til at have nogle rimelige priser,
men er de noget værd, eller er det ik andet end en forvokset brevpresser?

Mvh Dennis Lavrsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-01-03 00:35

www.wega.com er ikke deres hjemmeside. Det er advarsel nummer 1.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 21-01-03 08:28

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev

> www.wega.com er ikke deres hjemmeside. Det er advarsel nummer 1.

Ahemmm... Hvorfor skulle mærket Vega have en hjemmeside, der staves Wega
?

Vega Laptops produceres på bestilling fra den danske importør af Uniwill
og Compal på Taiwan. Begge disse producenter laver også bærbare
computere for bl.a. HP og Compaq, så ud fra det alene kan man ikke
kategorisk sige at Vega er noget bras. (Se evt.
http://www.uniwill.com.tw/)

At et mærke ikke har en bestemt hjemmeside er i øvrigt et meget dårligt
argument for at man bør holde sig fra at købe det. For Vegas vedkommende
kan jeg dog godt finde andre argumenter for at være på vagt - fx:

Klodset design,
Halvsløj batteri-performance,
Slattent plastic-chassis
TFT skærm af tvivlsom kvalitet (ikke særlig kontrastfyldt, nærmest
mælkehvid)
Dårligt tastatur

Det skal dog siges at disse erfaringer stammer fra en bestemt Vega
model, men jeg har ingen grund til at tro at dette ikke skulle være
sigende for den generelle kvalitet af disse maskiner. For bærbare er det
generelt sådan, at man får hvad man betaler for.

mvh
Peter

Fra : Seth

Dato : 21-01-03 09:04

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> [...]
> computere for bl.a. HP og Compaq, så ud fra det alene kan man ikke
> kategorisk sige at Vega er noget bras. (Se evt.

www.sddata.dk er også dansk importør gennem Uniwill & Compai (og flere
andre)

Mvh

Bo

Fra : David

Dato : 21-01-03 10:26

> www.sddata.dk er også dansk importør gennem Uniwill & Compai (og flere
> andre)
Ja feks. TDC de kalder dem bare for webtech....

mvh

David

Fra : Rasmus Teislev Necke~

Dato : 21-01-03 11:10

Chuke Mimergolf wrote:
> [...]
> Halvsløj batteri-performance,
> Slattent plastic-chassis
> TFT skærm af tvivlsom kvalitet (ikke særlig kontrastfyldt, nærmest

Yes yes... jeg har nøjagtigt de samme erfaringer med Vega. Jeg kan tilføje
at jeg havde ufatteligt svært ved at finde ud af nøjagtigt hvilken hardware
der befandt sig i den (ved installation af Linux) - det lykkedes mig aldrig
at opstøve informationer på internettet.
Men i denne tråd kan jeg jo læse, at de samme modeller går under forskellige
navne og "fabrikanter". Dét havde jeg også gennemskuet da jeg rodede med
den, men problemet var lige at finde ud af hvad der var hvad.

Hvis du beslutter dig for at investere i en Vega, så husk for guds skyld, at
vælge en med "mobile processor". Ellers suger den hurtigt dine batterier
tomme.

Men det er sikkert en udemærket maskine, hvis man kun kigger på "rå"
specifikationer...

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : L.Funch

Dato : 21-01-03 20:38

"Dennis Lavrsen" <dennislavrsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af mærket Vega. De ser ud til at have nogle rimelige priser,
> men er de noget værd, eller er det ik andet end en forvokset brevpresser?

Hejsa.

Jeg købte en Vega+ 406 (mener jeg nok den hedder), august/septemper.

Med en 2.0 Ghz processor, 512 MB DDR-Ram combo-drev, 40 GB harddisk, Tv-out
og hvad der ellers normalt følger med.

Jeg har været yderst tilfreds med den, den er med alm. processor men holder
da alligevel min. 2 timer ved alm. blandet brug, den har ikke pt. været gået
ned en eneste gang. At skærmen ikke skulle være god kan jeg ikke tilslutte
mig, denne har jeg også været tilfreds med og ligeså tastaturet.
Mhs.til installation, medfulgte der en cd med div. drivere, alt blev
installeret uden problemer.
Jeg er idag glad for at jeg købte den i stedet for en langt dyrere IBM.
Og IBM var hvad jeg havde førhen.
Jeg bruger den hver dag, mest til kontorarbejde men også til DVD-film og
spil, man skal selvfølgelig ikke spille de vildeste spil men mange af dem
går da an.
Hvis du køber en og ikke bryder dig om den, kan du jo gøre brug af
returretten!

Mvh.
L.Funch

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-01-03 01:43

On Tue, 21 Jan 2003 20:38:27 +0100, "L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvis du køber en og ikke bryder dig om den, kan du jo gøre brug af
>returretten!

Bare for en god ordens skyld - man har kun returret ved postordrekøb
(inkl. internet). De færreste firmaer tager brugte varer retur.

Lars