Ny printer med PAR port.. eller pci->usb k~
Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-01-03 22:36

Jeg er på udkig efter en BILLIG printer med PAR port !

Min fars pc's som er af lidt...meget ældre dato har ikke usb tilslutning, og
det lader til at de fleste af de rigtig billige 300 kroners printere kun
tillader tilslutning via usb. Han bruger den ikke så meget, så han vil ikke
ofre ret meget på en printer (nærrig), og man kan trods alt få mange
printere i den prisklasse, og holder de bare 3 år er det jo sådan set okay..

Hvad gør den kloge ? Og hvad skal jeg gøre ? :)

Overvejer løsningen med et pci->usb kort, men er lidt usikker på hvor godt
det vil køre på en P133.. Nogen der har erfaringer med det ? Bare det
virker stabilt er det brugbart, selvom den måske ikke overfører 11mbit er
det trods alt hurtigere end nuværende setup. Kan sådan en spand trække en
usb printer med sådan et pci-> usb kort ?

Eller nogen der har set en billig printer i et varehus med par/lpt port ?

Input modtages gerne!

/Sune

Fra : Finn Egmose

Dato : 21-01-03 07:03

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> wrote in

> [...]
> sådan en spand trække en usb printer med sådan et pci-> usb kort ?
>
> Eller nogen der har set en billig printer i et varehus med par/lpt

Epson C20 og C40 og C42 kan valgfrit leveres med enten USB eller
parallelport.Electronic World har mange C42 med parallelport på lager
til ca 400 kr.Men du kan selvfølgelig også vælge løsningen med USB
indstikskort men det kræver at win 98 er installeret på maskinen.

Mvh. Finn