H: Efter CPU upgrade siger MOBO "lyde"
Fra : Claus Sloth Andersen

Dato : 20-01-03 22:34

Hej,
jeg har lige købt en Intel Celeron 1.2Ghz processor. Jeg har allerede en 1
Ghz Intel Celeron i mit ASUS CUSL-2 motherboard og regnede faktisk med at
det kunne klare 1.2Ghz.

Efter at jeg satte 1.2Ghz processoren i, og startede computeren op, så
kommer der intet opstartebillede, hverken til BIOS eller WIN2000.

MOBO siger bare som en ambulance, (2 lyde i stigende/faldende toner)

Er det fordi MOBO ikke kan klare processoren eller......?

Jeg har sat MOBO til "Jumperfree"

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Claus

Fra : Morten Johansen

Dato : 20-01-03 23:19

Claus Sloth Andersen wrote:
> Er det fordi MOBO ikke kan klare processoren eller......?

Ifølge Asus' CPU-support
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx undersstøtter
bundkortet kun Celeron op til 1100 MHz, så det er nok der, problemet er.

Hilsen Morten

Fra : Claus Sloth Andersen

Dato : 20-01-03 23:39

Grrrrrrrrrrrrrr.... Så må man ud og investere i nyt MOBO også

Tak for hjælpen

Mvh
Claus

Fra : Claus Sloth Andersen

Dato : 21-01-03 00:14

Kan det også have noget at gøre med at den nye processor er en FC-PGA2
processor, hvor den gamle var en FC-PGA?

Og hvis det er tilfældet, kan det så have skadet den nye processor?

På forhånd tak

Claus

Fra : Leony

Dato : 21-01-03 09:57

> MOBO siger bare som en ambulance, (2 lyde i stigende/faldende toner)

Normalt er sirenelyden tegn på overophedning af cpu.
Det kan skyldes forkert indstilling eller at køleren ikke er monteret
ordentligt.

> Er det fordi MOBO ikke kan klare processoren eller......?

Måske, men det kan garanteret klares med en BIOSopgradering.
Forudsat at du har købt en processor som passer til motherboardet (ved
ikke om det kan klare FC-PGA2 som du selv er inde på).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-01-03 15:37

Claus Sloth Andersen wrote:

> jeg har lige købt en Intel Celeron 1.2Ghz processor.

Det er en Tualatin.

> Jeg har allerede en 1 Ghz Intel Celeron

Det er en Coppermine.

> i mit ASUS CUSL-2 motherboard og regnede faktisk med at
> det kunne klare 1.2Ghz.

Det er ikke frekvensen, der er problemet.
Tualatin har et andet pin-out, det kaldes FC-PGA2.
Dit bundkort kan kun tage FC-PGA CPU'er.

> [...]
> MOBO siger bare som en ambulance, (2 lyde i stigende/faldende toner)
> Er det fordi MOBO ikke kan klare processoren eller......?

Jep.
Det skulle f.eks. have heddet TUSL-2 for at kunne tage Tualatin.