AutoCAD 2000: tangent
Fra : Rolf Karstensen

Dato : 10-03-01 16:22

Hej
Jeg har et problem i AutoCAD; Hvordan finder man tangenten med en bestemt
hældning på en elipse? Dvs hvis jeg vil finde punktet på elipsen hvor
tangenten har en hældning på f.eks 45 grader.

På forhånd tak

Fra : Michael Simony

Dato : 21-03-01 19:14

Hej Rolf

Nu sidder jeg godt nok hjemme, og har ikke programmet. Så derfor bliver det
lidt efter hukommelse.Jeg bruger AutoCAD 2000

Hvis du vælger xline, på dansk konstruktionslinier, og vælger den mulighed
"xline ANG". Her kan du nemlig indtaste en vinkel som xlinien skal have. I
dit eksempel taster du så 45 og enter. Derefter bruger du
tangent-snapmuligheden og peger på elipsen.

Jeg skal nok prøve dette imorgen, men ellers skriv hvis det ikke virker.

mvh

Michael Simony

Rolf Karstensen skriver: