'Scripting.FileSystemObject'
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 20-01-03 21:19

Jeg får følgende fejl på mit asp dokument:

Microsoft VBScript runtime error '800a01ad'

ActiveX component can't create object: 'Scripting.FileSystemObject'

/test.asp, line 11

Linie 11 indeholder:

Hvad er der galt? - Behøver jeg at sige, at jeg ikke har særlig meget tjeck
på asp?

--
Regards,
Ryan & Compos Mentis

Fra : Jimmy

Dato : 20-01-03 21:50

"Ryan Kristensen" <ryan@-REMOVETHIS-kristensen.mail.dk> wrote in message

> Linie 11 indeholder:
> Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Prøv med:
Set FSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Mvh
Jimmy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-03 21:58

Ryan Kristensen skrev:

> Linie 11 indeholder:
> Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Prøv med Server.CreateObject.

Hvis det ikke virker må vi se lidt mere af koden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-01-03 22:20

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Prøv med Server.CreateObject.

det burde mig bekendt ikke have andre konsekvenser end øget performance at
instantiere objectet med server.createobject() i forhold til blot
createobject().

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk - www.asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 20-01-03 22:24

> Prøv med Server.CreateObject.

Det giver følgende fejlmeddelelse:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/test.asp, line 11

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please
visit the Microsoft Online Support site located at:
http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

> Hvis det ikke virker må vi se lidt mere af koden.

Her er hele koden:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<head>
<title></title>

</head>
<%
Dim fso, f, filespec
Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
filespec = Server.Mappath("/test.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)

Do While not f.AtEndOfStream
Response.write f.ReadLine & "<br>"
Loop

f.Close
%>

Mvh.
Ryan Kristensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-01-03 22:27

Ryan Kristensen wrote :

> Det giver følgende fejlmeddelelse:
>
> Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
>
> Server.CreateObject Failed

det lyder mystisk ... hvilken server kører du dine sider fra ? Det skulle
vel ikke være en Apache med SUN ASP One på ... vel ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Glad spampal-bruger, der pt har en succesrate på 97,4%
http://www.spampal.org.uk/

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 20-01-03 22:37

> det lyder mystisk ... hvilken server kører du dine sider fra ? Det skulle
> vel ikke være en Apache med SUN ASP One på ... vel ?

Jeg ved ikke andet end, at det er en windows-server. Men hvis det kunne
hjælpe med yderligere oplysninger, kan jeg da forhøre mig af.

--
Ryan

"Jesper Stocholm"
<er.det.virkeligt.nødvendigt.at.medtage.min.emailadresse.i.svar.på.mine.indl

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-01-03 22:30

On Mon, 20 Jan 2003 22:23:58 +0100, "Ryan Kristensen"
<ryan@-REMOVETHIS-kristensen.mail.dk> wrote:

>Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
>filespec = Server.Mappath("/test.txt")

Prøv med:

Set filespec = fso.GetFolder(Server.MapPath("/test.txt"))

Mvh. Brian

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 20-01-03 22:38

> Prøv med:
>
> Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
> Set filespec = fso.GetFolder(Server.MapPath("/test.txt"))

Dette gør heller ingen forskel.

--

Ryan

Fra : Jimmy

Dato : 20-01-03 23:22

> [...]
>
> Invalid ProgID. For additional information specific to this message please
> visit the Microsoft Online Support site located at:

Dit webhotel kan have fjernet FileSystemObject for at undgå problemer med
ondsindede personer.

Send dem evt. en mail.

Mvh
Jimmy

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-03 23:03

Ryan Kristensen skrev:

> Jeg ved ikke andet end, at det er en windows-server. Men hvis
> det kunne hjælpe med yderligere oplysninger, kan jeg da
> forhøre mig af.

Du kan "forhøre" serveren:

<%= Request.ServerVariables("SERVER_SOFTWARE") %> - indsat på en
tom asp-side, eller evt. bare ovenover dit nuværende script.

NB: Klip venligst den tekst du ikke besvarer væk. Se evt. min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-01-03 23:14

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Du kan "forhøre" serveren:
>
> <%= Request.ServerVariables("SERVER_SOFTWARE") %> - indsat på en
> tom asp-side, eller evt. bare ovenover dit nuværende script.

Ryan kan også fortælle, hvad adressen på serveren er ... så kan vi andre
sikkert fortælle ham det.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 20-01-03 23:33

- http://www.composmentis.dk/test.asp

--
Ryan

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 20-01-03 23:26

> Du kan "forhøre" serveren:
>
> <%= Request.ServerVariables("SERVER_SOFTWARE") %> - indsat på en
> tom asp-side, eller evt. bare ovenover dit nuværende script.

- Microsoft-IIS/5.0

> NB: Klip venligst den tekst du ikke besvarer væk. Se evt. min
> signatur.

- Undskyld, det skal jeg nok huske fremover.

--
Ryan

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 20-01-03 23:37

> - Undskyld, det skal jeg nok huske fremover.

- Ja og så manglede der jo bare, at jeg rent faktisk slettede det jeg ikke
besvarede.
En korttidshukkomelse på mindre end 2 sekunder, måske det er ved at være på
tide, at jeg går i seng

--
Ryan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-03 23:46

Ryan Kristensen skrev:

> - Microsoft-IIS/5.0

Så er det formentlig webhotellet der har fjernet muligheden for at
bruge fso - jf. Jimmys svar.

> - Undskyld, det skal jeg nok huske fremover.

Bedre held næste gang.

> [(full)quote behind posters text deleted by Morver]

NB: Jeg kan ikke se hvor meget eller lidt du har bundciteret - kun
at der har været flere linjers overflødig tekst forneden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 21-01-03 18:21

> Så er det formentlig webhotellet der har fjernet muligheden for at
> bruge fso - jf. Jimmys svar.

Tak for jeres hjælp, jeg er nu blevet flyttet til en server med adgang til
fso.

--
Ryan