Mellemørebetændelse
Fra : Leif Schiønemann

Dato : 20-01-03 20:27

Hej NG.

Vores søn på 17 mdr. har haft mellemørebetændelse 5 gange, fået lagt dræn i
øret, og har fået penicillin flere gange.
Han er også blevet rask i de mellemliggende perioder, men pludselig er den
gal igen.
Er der nogen her i gruppen, der har nogle gode ideer til at afhjælpe
problemet.

Med venlig hilsen

Leif

Fra : lulle

Dato : 20-01-03 21:12

"Leif Schiønemann" <schioenemann@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gal igen.
> Er der nogen her i gruppen, der har nogle gode ideer til at afhjælpe

BioStrath.. det hjalp på min datter, der ellers havde udsigt til dræn i
ørerne. Desuden fik hun lidt zonetearpi. Hun har ikke lidt af øreproblemer
siden..

Hilsen Lulle

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-03 22:19

lulle skrev:

> [...]

Væn ham af med at puste gennem næsen når han skal pudse næse.
Nøjes med 'passivt' at tørre ham om næsen. Når man trykker luft
gennem næsen, blæser man også bakterier gennem det eustakiske rør
lige op i det indre øre. Min egen datter holdt op med at få
anfald af mellemørebetændelse da jeg lærte det.

Selv om det måske ikke er den eneste årsag, så kan det kun være
en fordel at undgå problemet.

PS. Jeg kan ikke huske om han er for lille til at have lært at
puste gennem næsen. Hvis han er - så ved I nu at I heller ikke
skal lære ham det før han er meget større.

--
Bertel

Fra : LR

Dato : 20-01-03 22:32

"lulle" <Madamme@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ørerne. Desuden fik hun lidt zonetearpi. Hun har ikke lidt af øreproblemer

Ja vi har også prøvet Bio Strath i en længere periode, det vil sige 1 år
uden resultat, så............

Lige nu tro vi også den er gal med Jakobs øre igen igen.
så vi må lige en tur ned omkring lægen i morgen.

Jeg arbejder i en børnehave og undrer mig over, at der er så mange børn der
har problemer med ørene, hvorfor mon???

Jeg kan desvære ikke give dig nogen gode råd, men I er ikke de eneste der
har fornøjelsen af, at have kendskab til mellemørebetændelse.

Venlig hilsen
Jakobs mor

Ps. god bedring med jeres dreng

Fra : JanneP

Dato : 21-01-03 13:38

Hej alle!

Vores mindste søn har også haft mellemørebetændelse men det har ikke
været nødvendigt for ham at få lagt dræn i ørene.

Vi har været meget konsekvente med at give ham hue på lige siden. Vi
købte en fleece hue, med sådan nogen klapper der går ned over ørene og
videre ned omog den har han været så glad for, at jeg har måttet sy den
større.

Måske et held for os?!

Held og lykke og god bedring til alle!

http://www.kandu.dk/

Fra : JanneP

Dato : 25-01-03 22:59

"JanneP" skrev d. 21-01-03 13:38 dette indlæg :

> [...]
og
> videre ned omog den har han været så glad for, at jeg har måttet sy

"ned om hagen med en velcrolukning" skulle der stå...

http://www.kandu.dk/

Fra : Linda

Dato : 24-01-03 16:14

Hej

Vi har haft rigtig god gavn af zoneterapi. Om det er forskelligt hvordan
mennesker reagerer herpå ved jeg ikke, men det er da et forsøg.

God bering !

Linda