mysql
Fra : Kurt

Dato : 20-01-03 20:29

Hej

Hvad skal der til for at få kontakt med en eksisterende mysql-database.
jeg får følgende fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er
ikke angivet en standarddriver.

på følgende kode:

StrConnection = "DRIVER={MySql}; SERVER=localhost; DATABASE=kurt; UID=qrt;
PWD=kurt"
Conn.Open StrConnection

Jeg er helt newbie i ASP (ca. fire timer)

mvh
kurt

Fra : Archie Mósses

Dato : 20-01-03 20:36

Nu ved jeg ikke hvaffor en database du bruger, men den eneste jeg bruger, og
dermed kender noget til, er Acces Database, hvor det nok skulle se sådan her
ud.

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("kurt.mdb")
Conn.Open DSN
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 20-01-03 20:38

"Kurt" <kurt@qrts.dk> wrote in message
> [...]
> PWD=kurt"
> Conn.Open StrConnection
>
> Jeg er helt newbie i ASP (ca. fire timer)

Velkommen til så :)

Har du installeret en MySQL ODBC driver? Hvis ikke kan du downloade den her:
http://www.mysql.com/downloads/api-myodbc.html

I øvrigt ville jeg nok tilføje lidt til din connection string, så den ser
således ud:
StrConnection = "DRIVER={MySql}; SERVER=localhost; DATABASE=kurt; UID=qrt;
PWD=kurt; OPTION=35;"

Mvh. Jacob

Fra : Kurt

Dato : 21-01-03 09:07

Tak for hjælpe Jacob

Jeg kom lidt videre.
Men hvad betyder fejlen, Typer stemmer ikke overens???
Og hvd er fidusen med OPTION=35 som du mener jeg skal have med??

mvh
Kurt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-03 10:33

Kurt skrev:

> Men hvad betyder fejlen, Typer stemmer ikke overens???

Det kan fx betyde at du forsøger at tildele en talværdi til et
tekstfelt eller omvendt. Hvis du medsender den kodelinje der fejler
- evt. med lidt af den foregående kode også - kan vi lettere afgøre
hvad der er galt.

Se også <http://asp-faq.dk/article/?id=41> - Hvordan får jeg bedst
hjælp i gruppen.

NB: Det er lettere at læse og kommentere dine svar hvis du citerer
udvalgte linjer af det foregående indlæg ovenover det du selv
skriver. Se evt. min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen