Vise bestemt tekst på baggrund af hvor bes~
Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 20-01-03 19:49

Jeg har brug for at vise en bestemt tekst, alt efter hvilket domæne den
besøgende kommer fra...
Altså noget i stil med:

hvis besøgende kommer fra domæne1 --> vis tekst1
hvis besøgende kommer fra domæne2 --> vis tekst2
ellers --> vis tekst3

Hvordan gør jeg det?
- Meget gerne med links til hvor i manualen jeg evt. kan læse mere? (jeg
aner ikke hvad jeg skal lede efter i manualen, nemlig!)

/Michael.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-01-03 22:28

Michael Alø-Nielsen wrote:
> [...]
> - Meget gerne med links til hvor i manualen jeg evt. kan læse mere? (jeg
> aner ikke hvad jeg skal lede efter i manualen, nemlig!)

Start med at læse tråden ovenover. Jeg ved at du ikke kunne læse vores
svar da du postede, så selvfølgelig: no hard feelings herfra

Skriv igen hvis ikke det kan bruges som svar på dit spørgsmål.

/Jesper Brunholm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-01-03 22:30

On Mon, 20 Jan 2003 19:49:03 +0100, "Michael Alø-Nielsen"
<m-alo@nospam.dk> wrote:

>hvis besøgende kommer fra domæne1 --> vis tekst1
>hvis besøgende kommer fra domæne2 --> vis tekst2
>ellers --> vis tekst3
>
>Hvordan gør jeg det?

Når man går ind på din side via en anden side, så vil
$_SERVER['HTTP_REFERER'] normalt være sat til den side, man kommer
fra.

Prøv evt. at lave to sider. Side A skal linke til side B. Side B skal
outputte $_SERVER['HTTP_REFERER'].

Referer-headeren kan man ikke nødvendigvis stole 100% på, men det kan
være fint nok til ikke-kritiske formål, fx lidt infotekst og lignende.
--
- Peter Brodersen

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 21-01-03 10:10

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. at lave to sider. Side A skal linke til side B. Side B skal
> outputte $_SERVER['HTTP_REFERER'].

Hvordan "outputter" jeg ovenstående? (Jeg er temmelig nybegynder her!)
Jeg har prøvet med:

<?php echo "$_SERVER['HTTP_REFERER']"; ?>

men det giver ikke det ønskede resultat?
Jeg får bare en blank side...

/Michael.

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-01-03 10:27

Michael Alø-Nielsen wrote in <b0j2q4$cqh$1@sunsite.dk>:
> <?php echo "$_SERVER['HTTP_REFERER']"; ?>
> men det giver ikke det ønskede resultat?
> Jeg får bare en blank side...

Det er nok fordi der ikke er nogen referer. Det vil der kun være, hvis du
har fulgt et link til siden, og selv da kan browseren vælge ikke at angive
den.

Prøv at lave et link fra din test-side til den samme side.

--
Mvh.
Niels Andersen