Gå til teater???
Fra : Klitte Egeberg

Dato : 20-01-03 17:41

Hej med Jer

Jeg har en dejlig dreng på 6 år som er vild med at optræde med sang og dans.
Nu har han fået den idé at han vil "gå til teater" og så må jeg indrømme at
jeg er helt blank... Kan man det??

Hvis nogen har erfaringer med noget i den stil, så vil jeg meget gerne høre
nærmere.

Med venlig hilsen

Sandra

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 20-01-03 18:37

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har han fået den idé at han vil "gå til teater" og så må jeg indrømme
at
> jeg er helt blank... Kan man det??

Det kan man da sagtens, men hvis du fortæller hvor i landet I bor bliver det
lidt nemmere...

Mvh. Lars

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 20-01-03 18:56

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev
> Det kan man da sagtens, men hvis du fortæller hvor i landet I bor bliver
det
> lidt nemmere...
>
> Mvh. Lars

Ja selvfølgelig, vi bor i Roskilde...
Men mit spørgsmål går også ud på at høre lidt om andres erfaringer,
uafhængigt af landsdel...

Hej igen fra Sandra

Fra : Stine

Dato : 20-01-03 21:20

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
> det

> Ja selvfølgelig, vi bor i Roskilde...
> Men mit spørgsmål går også ud på at høre lidt om andres erfaringer,

Prøv at høre på skolen. I vores kommune er der teater/sang/danseundervisning
for de helt små. Læren kommer og henter ungerne i SFO'en i løbet af dagen.
Vældig praktisk for os forældre, som jo ikke lige kan smutte kl. 13 for a
følge poden til teater :)

/Stine

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 20-01-03 21:52

"Stine" <unknown@unknown.dk> skrev
snip
> Læren kommer og henter ungerne i SFO'en i løbet af dagen.
> Vældig praktisk for os forældre, som jo ikke lige kan smutte kl. 13 for a
> følge poden til teater :)

Ja - det lyder som en god mulighed - og klart lettere end at skulle afsted
med dem efter arbejde eller i weekenderne. Det vil jeg forhøre mig om... Tak
for tippet.

Sandra

Fra : Tomas O.

Dato : 21-01-03 15:42

> "Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev

> Ja selvfølgelig, vi bor i Roskilde...
> Men mit spørgsmål går også ud på at høre lidt om andres erfaringer,
> uafhængigt af landsdel...

AmagerTeatret har tit børneforestillinger så mon ikke andre teatre har lige

Tomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-03 15:46

Tomas O. skrev:

>AmagerTeatret har tit børneforestillinger så mon ikke andre teatre har lige
>så

Mon ikke der mentes at fyren selv vil spille med?

--
Bertel

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 21-01-03 17:15

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev
> Mon ikke der mentes at fyren selv vil spille med?

Tihi - jo da i allerhøjeste grad - selvom han også synes at det er sjovt at
gå i teateret og se forestillinger for børn.

Jeg har i dag fået et nyt stikord til min søgning - har fået at vide at jeg
skal søge på ordet "drama" i stedet for "teater". Så får vi se om det giver
flere brugbare "hits".

Sandra

Fra : Tomas O.

Dato : 21-01-03 19:12

> [...]
>
> Jeg har i dag fået et nyt stikord til min søgning - har fået at vide at
> jeg skal søge på ordet "drama" i stedet for "teater". Så får vi se om

Amagerteatret har indimellem auditons for helt små børn

Tomas som beklager han misforstod

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 21-01-03 18:51

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Men mit spørgsmål går også ud på at høre lidt om andres erfaringer,
> uafhængigt af landsdel...

Hej Klitte

Hvis du har mod på en køretur så er der ihvertfald eventyrteatret i Sjælør.
Det er et teater for børn mellem 7 og 19 år. Jeg har selv undervist der i
musik, og ved at det er nogle utrolig dygtige dramalærere der underviser
børnene. De sætter som regel flere forestillinger op hvert år. Bl.a. i
Glassalen i Tivoli. Du kan læse mere på www.eventyrteatret.dk

Måske har de noget dramaundervisning på musikskolen i Roskilde?

Mvh. Lars

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 21-01-03 20:28

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev > Hvis du har
> [...]
> Glassalen i Tivoli. Du kan læse mere på www.eventyrteatret.dk
>
> Måske har de noget dramaundervisning på musikskolen i Roskilde?

Hej Lars - tak for dine ideer - eventyrteatret har allerede været oppe og
vende i mit hovede fordi nogle at vores venners børn har haft sin gang der i
de sidste mange år. De fortæller at det er ret ambitiøst og at det er en god
idé at have prøvet noget drama eller teater før. Og min dreng er kun lige 6
år, så det er nok ikke lige nu. Men helt klart interessant hvis han stadig
er teatertosset om et års tid.

Jeg vil undersøge hvad dramaskolen i Roskilde kan tilbyde.

Tak igen fra Sandra

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 21-01-03 22:12

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse