Tenniis albue.
Fra : Hans Jørgensen

Dato : 20-01-03 17:16

Hej alle .
Er der nogle der har er faring med at få helbredt en tennisarm hurtigt. Min
læge fortalte mig at der ikke var noget at gøre, at det må bare tage sin
tid. Men når jeg så ser på nettet, så er der mange alternative måder at
blive hjulpet på er der noget af det der hjælper, og hvad koster det?.
på forhånd tak for hjælpen.
Hans

gøre

Fra : Sode

Dato : 20-01-03 19:40

Min læge gir mig et skud disprospan lige ved
muskelfæstet, efter et par dage fungere albuen
somregel normalt.

Mvh Sode

Fra : Inge Vabekk

Dato : 20-01-03 19:52

"Hans Jørgensen" <cypern.h@superliga.dk> wrote in message
> [...]
> tid. Men når jeg så ser på nettet, så er der mange alternative måder at
> blive hjulpet på er der noget af det der hjælper, og hvad koster det?.

Tahitian Noni Juice. For meg tok det tre dager å bli frisk, etter at jeg
hadde holdt på i et år med lege, fysioterapeut og homeopat.
Tahitian Noni Juice er ikke medisin, men næringsrik fruktsaft. Kroppen
trenger sjelden medisin, men ofte næring. De fleste plager vi har, skyldes
feil eller mangelfull næring.
Medisin inneholder ikke næring.
Homeopat, fysioterapeut, akupunktør etc. gir deg heller ikke næring, som er
hva kroppen trenger mest av alt. Du kan leve hele livet uten medisiner, men
du lever ikke lenge uten næring. Får du feil næring, så blir du syk. Får du
riktig næring, blir du frisk (eller friskere).

Din egen kropp bestemmer hvor mye du trenger.

Hvis du svarer på e-mail vil du få et svar fra min autoresponder (det kommer
så mye spam-mail), men jeg skal likevel fange opp meldingen.
Pass på å oppgi navn, adresse og tlf.nr, så finner jeg en i nærheten av deg
som kan sørge for at du får det du trenger.

inge

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 20-01-03 20:06

"Inge Vabekk" <inshape@soon.com> wrote in message

> [...]
du
> riktig næring, blir du frisk (eller friskere).

Tahitian noni juice er et rent fupnummer, som virker ca. ligeså godt som alt
muligt andet frugt-juice. søg evt. lidt på noni juice i denne gruppe og i
dk.videnskab.sundhed samt dk.helbred.behandling.alternativ.

mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Inge Vabekk

Dato : 20-01-03 20:27

"Henrik Schmidt" <ingenspam(smoelf@stofanet.dk)> wrote in message

> [...]
> muligt andet frugt-juice. søg evt. lidt på noni juice i denne gruppe og i
> dk.videnskab.sundhed samt dk.helbred.behandling.alternativ.

Jeg har brukt det, bruker det hver dag, og vil aldri være uten.
Det er godt nok for meg, det er godt nok for et par millioner andre som
drikker det hver dag, og det blir stadig flere som drikker det av en enkel
grunn: Det virker, men ikke for dem som ikke bruker det.

Din tro kan endre på dine egen forestillinger, men ikke på fakta.

inge

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 20-01-03 20:54

> [...]
> grunn: Det virker, men ikke for dem som ikke bruker det.
>
> Din tro kan endre på dine egen forestillinger, men ikke på fakta.

Godt at det virker for dig, men det ændrer nu ikke på det faktum at
markedsføringen er fup, i hvert fald den del af markedsføringen det
beskæftiger sig med at forklare juicens virkemåde
(proxeronin/xeronase/xeronin og hvad de nu ellers finder på af smarte ord).

Lad mig gætte: Du skulle vel aldrig forhandle stadset?

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Inge Vabekk

Dato : 20-01-03 21:03

> [...]
> beskæftiger sig med at forklare juicens virkemåde
> (proxeronin/xeronase/xeronin og hvad de nu ellers finder på af smarte

Ja, vitenskap er noe tull, ikke sant?
Hva skal vi med vitenskapen? Vi har greid oss i mange tusen år uten den,
ikke sant? Vi har greid oss uten PC også, og news.....

> Lad mig gætte: Du skulle vel aldrig forhandle stadset?

Du skulle vel aldri mene at man skal beholde alle godene for seg selv?

inge

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 20-01-03 21:40

> [...]
> Hva skal vi med vitenskapen? Vi har greid oss i mange tusen år uten den,
> ikke sant? Vi har greid oss uten PC også, og news.....

proxeronin/xeronase/xeronin har intet med videnskab at gøre. Disse proteiner
er aldrig blevet beskrevet i videnskabelig litteratur. Den eneste
"videnskabsmand", der har beskæftiget sig med dem er dybt involveret i
salget af noni juice, og der findes ingen efterprøvede videnskabelige
teorier der omhandler disse såkaldte proteiner. Det er ren pseudovidenskab.
Spørg en hvilkensomhelst uafhængig molekylærbiolog. Så vidt jeg ved, er der
aldrig publiceret så meget som en enkelt artikel i et anerkendt
videnskabeligt tidsskrift, hvor ordet "xeronin" indgår. Jeg lavede for et
par år siden en søgning på ordene i medline. Resultatet var 0 artikler.

> Du skulle vel aldri mene at man skal beholde alle godene for seg selv?

Min pointe var blot, at man skal tage forhandleres ord med et gran salt.

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Inge Vabekk

Dato : 20-01-03 21:49

> Min pointe var blot, at man skal tage forhandleres ord med et gran salt.

Selvfølgelig. Bare prøv det selv, og ikke frata deg selv og andre muligheten
til å få det bedre.

Din påstand om at det ikke finnes i litteraturen, skal vi oversette slik: DU
har ikke lest det i litteraturen. Kanskje du heller ikke har forsøkt å
finne den, men gjentar hva en annen person har sagt/skrevet, uten å
undersøke det nærmere.

Det er rart med vitenskapelig litteratur: Før den kan beskrive en
oppdagelse, må oppdagelsen være et faktum.

Folk er også rare: Noen tror, noen vet, noen tror at de vet, og noen vil
ikke vite.

inge

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 20-01-03 22:45

> "Henrik Schmidt" <ingenspam(smoelf@stofanet.dk)> wrote in message

> Selvfølgelig. Bare prøv det selv, og ikke frata deg selv og andre
muligheten
> til å få det bedre.

Hvis man skal efterprøve alt, som diverse folk anbefaler en, så kan man
hurtigt blive fattig. Det må være rimeligt at foretage en vurdering af folks
troværdighed.

> [...]
> har ikke lest det i litteraturen. Kanskje du heller ikke har forsøkt å
> finne den, men gjentar hva en annen person har sagt/skrevet, uten å

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/PubMed/

PubMed, a service of the National Library of Medicine, provides access to
over 12 million MEDLINE citations back to the mid-1960's and additional life
science journals. PubMed includes links to many sites providing full text
articles and other related resources.

Du skal være hjertelig velkommen til selv at søge referencer
xeronine/xeronase/proxeronine. Læg mærke til, at der rent faktisk findes
forskning ang. noni juice og ingen af de uafhængige forskere jeg har været i
stand til at finde nævner xeronine etc. Lad mig lige præcisere, at det er
markedsføringen fra Morinda, Inc. som jeg vil betegne som fusk. Heinicke's
påstand er fx. svjh. at xeronin er allestedsnærværende i kroppen. Mærkeligt
at ingen har fundet det.

Det er fuldstændigt korrekt, at noni juice er et gammelt naturmiddel, så jeg
vil naturligvis ikke afvise at det har en effekt, men hvor stor og på hvad
er der ingen der ved. Åreladning var skam også er populært middel mod
alskens sygdomme for ikke så forfærdelig længe siden.

> Det er rart med vitenskapelig litteratur: Før den kan beskrive en
> oppdagelse, må oppdagelsen være et faktum.

Det var dig der påstod, at der var videnskabelig belæg for beskrivelserne af
disse proteiner. Indtil videre har du ikke argumenteret for din påstand, men
i stedet beskyldt mig for diverse ting.

> Folk er også rare: Noen tror, noen vet, noen tror at de vet, og noen vil
> ikke vite.

Godt argument der. Jeg har haft denne diskussion adskillige gange for, og
der er tydeligvis ikke noget nyt under solen. Slut herfra.

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Inge Vabekk

Dato : 21-01-03 08:45

> [...]
life
> science journals. PubMed includes links to many sites providing full text

Det hjelper lite med referanser til 60-årene når Xeronin ble navngitt i
90-årene.

Et lite tillegg: Det forskes mer på noni, enn på noen annen plante. Ikke for
å få vite om det virker, men for å finne ut hvorfor.

AT det virker, vet vi utmerket godt. Ingenting annet, verken medisiner,
naturprodukter eller annen mat har gjort så mye godt for så mange.

Den som ikke prøver det, seriøst, etter å ha fått vite om det, har ikke løst
et problem, men skaffet seg et nytt.

inge

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 21-01-03 11:38

> "Henrik Schmidt" <ingenspam(smoelf@stofanet.dk)> wrote in message
> life
>
> Det hjelper lite med referanser til 60-årene når Xeronin ble navngitt i
> 90-årene.

Jeg havde egentligt besluttet mig for, at afslutte diskussionen fra min
side, men jeg ser at du har misforstået den engelske tekst, og jeg burde
naturligvis have oversat den.

Det der står er, at der er referencer _siden_ midten af 1960'erne. Medline
bliver opdateret næsten øjeblikkeligt. Der er blandt andet referencer til
både det danske og det norske ugeskrift for læger helt op til de mest
respekterede publikationer som The Lancet og British Medical Journal.

> Et lite tillegg: Det forskes mer på noni, enn på noen annen plante. Ikke
for
> å få vite om det virker, men for å finne ut hvorfor.

Næ, det gør der ikke. Jeg fik omkring 20 hits på "noni". Til sammenligning
fik jeg over 8000 hits på planten FingerBøl (Digitalis). Forskellen er
naturligvis, at Fingerbøl virker. Der er så vidt jeg kan se ikke publiceret
nogen videre kliniske forsøg på mennesker ang. noni. Så man ved for det
første ikke om det virker. Det er egentligt lidt underligt, idet noni er et
kosttilskud og derfor umiddelbart kan bruges til forsøg med mennesker.

> AT det virker, vet vi utmerket godt. Ingenting annet, verken medisiner,
> naturprodukter eller annen mat har gjort så mye godt for så mange.

Vrøvl og sludder. Du påstår hårdnakket at Noni har gjort mere for
menneskeheden end fx Pencillin?

> Den som ikke prøver det, seriøst, etter å ha fått vite om det, har ikke
løst
> et problem, men skaffet seg et nytt.

Jeg har noteret mig, at du ikke har nogle argumenter udover nogle mærkelige
klichéagtige udtalelser i stil med "den. der tror han ved noget, ved ikke at
noget ikke tror han ved det, som han ved, fordi han har fået noget af vide"
etc. etc.

*PLONK*

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Inge Vabekk

Dato : 21-01-03 13:17

> [...]
publiceret
> nogen videre kliniske forsøg på mennesker ang. noni. Så man ved for

Jada, du kan lett ta livet av din bestemor med Digitalis.

> Vrøvl og sludder. Du påstår hårdnakket at Noni har gjort mere for
> menneskeheden end fx Pencillin?

Penicillin er ikke mat, men medisin, og det har sannsynligvis gjort større
skade enn nytte for menneskeheten på lang sikt. Det er i dag heller ikke
lenger et naturprodukt, men fremstilles kjemisk på fabrikker. Bruk av
penicillin medfører også en del uheldige bivirkninger, bl.a nedbrytning av
de naturlige bakteriekulturene i fordøyelseskanalen, som kan gi langvarige,
negative ettervirkninger.
Når nå penicillin ikke virker lenger på store deler av befolkningen, står
man i stor grad opprådd og ikke greier å kurere farlige sykdommer, fx.
tuberkolose og sykdommer forårsaket av resistente streptokokker. Penicillin
fratar mennesker muligheten til å bygge opp sitt eget immunforsvar - som er
"intelligent" og kan ta hånd om det som skjer.

Folk blir MER syke i dag enn for 50 år siden -- og en av årsakene til det er
all den medisinen legene dytter i folk.
Medisin bør fortrinnsvis reserveres til bruk i akutte, livstruende
tilfeller, og daglig bruk begrenses.

> klichéagtige udtalelser i stil med "den. der tror han ved noget, ved ikke
>at noget ikke tror han ved det, som han ved, fordi han har fået noget af
>vide" etc. etc.

Det er lett å avfeie sannheter, ikke sant? Mennesker har gjort det siden
tidenes morgen. Det er dessverre litt for mange bakstrevere i verden. Det er
lett å finne på unnskyldninger. Det er bare å si "det virker ikke", akkurat
som folk en gang trodde at jorden var flat, fordi de ville ignorere alle
bevisene på det motsatte.

Søk forresten istedenfor på Morinda Citrifolia, som er det latinske
(medisinske) navnet på noni, og ta like godt en titt på følgende artikkel
(bare ett av hundrevis av mulige eksempler).

http://www.heilkun.de/science/1994/7984648.htm

Essensen i det hele er at du ikke bør påstå at noe ikke virker, så lenge det
faktisk virker. Du vil til slutt dø om du ikke får i deg essensielle
stoffer, og i mellomtiden vil du ha en hel del fullstendig unødvendige
plager. Morinda Citrifolia er en av de mest verdifulle kildene til viktige
næringsstoffer, som vi kjenner til i dag, og alle bør drikke det, for det er
den beste forsikring vi kjenner til for å få et godt liv.

Noen mennesker er så glad i å klage, at de ikke vil passe på seg selv bare
for å få muligheten til å klage over hvor vondt de har det.

Hvor har Hans Jørgensen blitt av her? Er han skremt bort? I så fall har du
kanskje bidratt til at enda en ikke får den hjelpen han søkte etter. Er du
glad for det?

inge

Fra : jensop

Dato : 21-01-03 12:21

Hej

Der var alligevel lidt nyt på MedLine - den 23.december offentliggjorde en
gruppe fra Illinois et dokument med en samling af hidtidig forskning på
området omhandlende Noni, dette kan måske lette læsningen af de mange
forskellige dokumentr lidt.

Se den her: http://www.chinaphar.com/1671-4083/23/1127.pdf

Dog skal det lige pointeres, at Noni af EU betegnes som novel food, og kan
findes på fdir.dk under Drogelisten.

Når en plante, frugt eller andet er klassificeret som Novel Food må det IKKE
markedsføres til indtagelse i EU uanset hvordan man vender det og forsøger
at bøje reglerne. Derfor er det heller ikke tilladt for en Nordmand at
forsøge at sælge Noni i Danmark, da han også er underlagt EU's regelsæt og
love, når det handler om handel i et EU land.
TNJ fra Morinda inc. bliver i øjeblikket undersøgt, men tilladelse til
markedsføring er endnu ikke givet fra Belgien, hvor Noni er under
undersøgelse.

--
/Jens Ole Pedersen

Fra : Inge Vabekk

Dato : 21-01-03 13:25

"jensop" <jop@veracura.com> wrote in message

> [...]
> gruppe fra Illinois et dokument med en samling af hidtidig forskning på
> området omhandlende Noni, dette kan måske lette læsningen af de mange

Takk for det, Jens! Det var en fin artikkel som bør leses av alle
skeptikere. Det er likevel ikke så mye nytt for mange av oss som har drukket
Tahitian Noni en stund! (+:

> Dog skal det lige pointeres, at Noni af EU betegnes som novel food, og kan
> findes på fdir.dk under Drogelisten.

Det er riktig. EU er sendrektig med å få behandlet denne saken, men så er
det også svært mye dokumentasjon som skal gjennomgås.

> [...]
> forsøge at sælge Noni i Danmark, da han også er underlagt EU's regelsæt og
> love, når det handler om handel i et EU land.

Det er riktig, men det er ikke forbudt for dansker å kjøpe det -- i Danmark.

> TNJ fra Morinda inc. bliver i øjeblikket undersøgt, men tilladelse til
> markedsføring er endnu ikke givet fra Belgien, hvor Noni er under
> undersøgelse.

Markedsføring er tillatt, men det er riktig som du sier: Det er ikke tillatt
å selge til "kunder". Man må bli "medlem" for å få kjøpe det, men det er
bare en fordel, da man sparer ca. kr. 400 for hver kartong i forhold til
"retail price".

inge

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 21-01-03 13:39

On Tue, 21 Jan 2003 13:24:58 +0100, "Inge Vabekk" <inshape@soon.com>
wrote:
> [...]
>å selge til "kunder". Man må bli "medlem" for å få kjøpe det, men det er
>bare en fordel, da man sparer ca. kr. 400 for hver kartong i forhold til

Hvad koster det at blive medlem?
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Inge Vabekk

Dato : 21-01-03 13:42

"Brian B. Christensen" <not@for.public> wrote in message

> Hvad koster det at blive medlem?

Jeg kjenner ikke den danske prisen, men i Norge er det for tiden kr. 337.
Da får du en startpakke med nyttig materiell, diverse rettigheter, bla.
retten til å fortelle om det til andre, pluss muligheten til å drikke juicen
gratis, eller å få inntekt av den.
Norsk "retail"-pris for en kartong TNJ er kr. 1640 (pluss evt. porto kr.
100), mens pris for medlemmer (fordelskunde eller distributør) er kr. 1252.
"Retail" kan altså ikke brukes i Danmark, men som du ser er det bare en
fordel!

Hvis du vil bli medlem i Danmark kan du sende meg en mail med de nødvendige
opplysninger, så ordner jeg opp slik at du får en hjelper/sponsor nær deg.

Retur-mailen min har automat-svar, men jeg fanger også opp meldinger der.
Bruk et seriøst subject (fx. "jeg vil vite mer") så det ikke blir strøket
som spam.

Jeg har inntrykk av at det går bra med min norsk her i det danske forumet,
men bruker jeg et ukjent ord, er det bare å spørre!

inge

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 21-01-03 13:52

On Tue, 21 Jan 2003 13:41:30 +0100, "Inge Vabekk" <inshape@soon.com>
wrote:

>Hvis du vil bli medlem i Danmark kan du sende meg en mail med de nødvendige
>opplysninger, så ordner jeg opp slik at du får en hjelper/sponsor nær deg.

Det vil jeg ikke! Jeg havde luret det og synes bare at folk fortjener
at vide, hvad de går ind til!

For det lugter som vi siger her i Jylland.

/Brian

Fra : Inge Vabekk

Dato : 21-01-03 14:01

> Det vil jeg ikke! Jeg havde luret det og synes bare at folk fortjener
> at vide, hvad de går ind til!
>
> For det lugter som vi siger her i Jylland.

Vent med å avgjøre det til du har fått den nødvendige kunnskap. Ingen får
vite hva de går inn til før de har snakket med noen som har gjort det. Det
virker for meg som det ikke er mange her som har gjort det, men Tahitian
Noni har faktisk meget god suksess i Danmark nå, og det er det to gode
grunner til: Et produkt som virker og en forretning som virker. De som sier
noe annet vet enten ikke hva de snakker om, eller de snakker mot bedre
vitende (og det kaller jeg løgn).

inge

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 21-01-03 14:13

On Tue, 21 Jan 2003 14:01:19 +0100, "Inge Vabekk" <inshape@soon.com>
wrote:

> [...]
>noe annet vet enten ikke hva de snakker om, eller de snakker mot bedre

Du har ret i nogle af tingene. Jeg vil bare have facts på bordet. Så
kan jeg selv afgøre hvad jeg mener.

Får du bonus, penge eller andet for et nyt medlem?`

/Brian

Fra : Inge Vabekk

Dato : 21-01-03 14:34

Det

> Du har ret i nogle af tingene. Jeg vil bare have facts på bordet. Så
> kan jeg selv afgøre hvad jeg mener.
>
> Får du bonus, penge eller andet for et nyt medlem?`

Det betales ikke bonus, provisjon eller noe som helst annet for å sponse
medlemmer. Medlemsavgiften dekker det meste av selskapets utgifter, men jeg
har mistanke om at startpakken er sterkt subsidiert siden det er så billig å
bli medlem. da er det ikke noe igjen til å *betale* sponsor med. Dessuten
vil det vel i de fleste siviliserte land betraktes som en uetisk metode.

Vil du ha fakta, må du gå grundigere til verks enn å diskutere på news, for
her skraper vi bare forsiktig i overflaten. Jeg ser ingen grunn til å proppe
folk fulle av informasjon som de ikke vil ha, men de vil få den ved å søke
på riktig sted og gjøre en personlig henvendelse.

inge

Fra : jensop

Dato : 21-01-03 14:02

> [...]
> å selge til "kunder". Man må bli "medlem" for å få kjøpe det, men det er
> bare en fordel, da man sparer ca. kr. 400 for hver kartong i forhold til

Det kunne jo være morsomt, at høre hvad fødevadedirektoratet synes om den
udlægning.

Hvad siger du så til at blive medlem af en 'helt legal' hashklub? Du skal
kun betale 200 kroner for medlemsskabet, men så får du en gratis pakke med 4
gram hash tilsendt som vareprøver? ..... Nej vel?

__
Jens Ole Pedersen

Fra : Inge Vabekk

Dato : 21-01-03 14:03

> Det kunne jo være morsomt, at høre hvad fødevadedirektoratet synes om den
> udlægning.

Spør dem.

> Hvad siger du så til at blive medlem af en 'helt legal' hashklub? Du skal
> kun betale 200 kroner for medlemsskabet, men så får du en gratis pakke med
> gram hash tilsendt som vareprøver? ..... Nej vel?

Vær i det minste LITT seriøs.

inge

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 21-01-03 17:13

> [...]
> gruppe fra Illinois et dokument med en samling af hidtidig forskning på
> området omhandlende Noni, dette kan måske lette læsningen af de mange

Jeps, den var ny. Jeg har kigget oversigtsartiklen igennem lidt ekstensivt
og har et par kildekritiske kommentarer.

Det lader til, at publikationen er kinesisk. De kinesiske publikationer har
et lidt dårligt ry mht. den forskningsmæssige kvalitet, men det er da
interessant læsning, selvom der ikke er så forfærdelig meget nyt i den.
Artiklens forfattere er efter eget udsagn blevet betalt af Morinda, Inc. for
deres arbejde, et firma hvis markedsføringsstrategi, jeg vil betegne som
rent fup. Morinda, Inc. er i øvrigt af denne grund blevet hevet i retten et
antal gange.

Oversigtsartiklen vurderer ikke kvaliteten af de enkelte undersøgelser,
hvliket jeg egentlig troede var et af de primære formål med en
oversigtsartikel.

Artiklen nævner xeronin-hypotesen som en mulig virkningsmekanisme på trods
af, at denne hypotese er ca. lige så underbygget, som hvis jeg nu påstod, at
der var liv på Venus. Det burde få alarmklokkerne til at ringe.

Artiklen nævner Tahitian Noni Juice (tm) ved navn, hvilket gør, at den
begynder at lugte meget voldsomt af bestillingsarbejde.

Der er et lang afsnit om ying-yang filosofi, hvilket tyder på, at man her
har med en andet paradigme at gøre end det rent naturvidenskabelige.

Langt de fleste artikler handler om hvad der sker, hvis man udsætter gnavere
og cellekulturer for noni. Der er stort set ingen kliniske forsøg på
mennesker, på trods af, at man ikke behøver særskilt tilladelse til sådanne
forsøg. De kliniske forsøg der bliver nævnt, er enten ikke færdiggjorte,
eller er ikke af tilstrækkelig høj kvalitet til at kunne konkludere noget
som helst ud fra, men jeg glæder mig da til at se dem, hvis resultaterne
bliver publiceret.

Jeg synes, at der er et meget langt spring fra at en isoleret kemisk
substans fra noni juice har en effekt, hvis man sprøjter det ind i en
kræftsvulst på en mus, til at konkludere, at det ville have den samme
effekt, hvis et menneske drikker noni juice. Dertil er biokemien alt for
kompleks.

For lige endnu engang at slå fast. Det er _markedsføringen_ fra Morinda,
Inc. jeg finder uetisk, fordi den benytter sig af pseudovidenskabelige
argumenter som offentligheden ingen chance har for at forholde sig til. Hvis
de havde solgt det uden andre argumenter, end at "folk siger det virker",
havde jeg ikke brokket mig, men jeg havde nok formentlig heller ikke købt
det
Min anke er, at selvom noni juice muligvis havde en effekt på en eller anden
lidelse, er den ikke undersøgt tilstrækkeligt til at påstå, at dette skulle
være videnskabeligt bevist. Når man påstår dette fra Morinda, Inc.'s side,
er der derfor tale om fup.

> [...]
> TNJ fra Morinda inc. bliver i øjeblikket undersøgt, men tilladelse til
> markedsføring er endnu ikke givet fra Belgien, hvor Noni er under

Jamen, så er der vel ikke så meget at diskutere

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Inge Vabekk

Dato : 21-01-03 20:19

> [...]
> et lidt dårligt ry mht. den forskningsmæssige kvalitet, men det er da
> interessant læsning, selvom der ikke er så forfærdelig meget nyt i den.

Jeg tilbrakte en time med å skrive svar til deg, og tilbakeviser de fleste
punkter, men idet jeg skulle lagre krasjet OE for meg, og alt gikk tapt. Jeg
har ikke tid eller lyst til å skrive det om igjen.

Men jeg er ikke her for å overbevise noen. Den som taper mest på dine
holdninger er du selv, ikke jeg. Jeg bare taper tid og energi på å skrive
til deg, for selv om jeg skulle ønske at jeg kunne, så kan jeg ikke
overbevise deg, for du har allerede bestemt deg. Den eneste som kan
overbevise deg, er du. Den viktigste person som kan tjene på at du forandrer
din holdning til sannheten, er du.

De eneste som kan (og skal) tjene på å drikke Tahitian Noni Juice, er de som
gjør det. De som bare klager, oppnår ingenting, iallfall ikke noe positivt.
Hvis man stiller spørsmål, må man akseptere å få et annet svar enn det man
hadde ventet.

Ha en god natt!

inge

Fra : Sode

Dato : 20-01-03 22:04

[...]
4 milliarder menesker kan ikke ta' fejl... Brug sko!
De bruger alle sko og vil ikke undvære, Men de får sku'
alle skæve tæer!