Udvide ram fra 256 til 512?
Fra : JKJ

Dato : 20-01-03 15:20

Jeg kører windows2000 men synes efterhånden at det går lidt sløvt. Mit
spørgsmål er nu om det vil give nogen mærkbar forbedring, hvis jeg putter
256 MB ram mere i maskinen. Det har jeg før (med succes) gjort - da udvidede
jeg fra 128 til 256. Der er sikkert mange her der allerede har udvidet :)

Fra : Søren Blom

Dato : 20-01-03 15:28

"JKJ" <john@film.dk> skrev
> Jeg kører windows2000 men synes efterhånden at det går lidt sløvt. Mit
> spørgsmål er nu om det vil give nogen mærkbar forbedring, hvis jeg putter
> 256 MB ram mere i maskinen.

Ja, du vil opleve en stort forskel imellem at køre med 256 og 512 MB RAM, så
bare ud og brug penge på mere RAM, du vil ikke fortryde det.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : JKJ

Dato : 20-01-03 15:47

Det var et hutigt svar. Mere Ram bliver nok også resultatet.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 20-01-03 15:55

On Mon, 20 Jan 2003 15:19:57 +0100, "JKJ" <john@film.dk> wrote:

> [...]
>jeg fra 128 til 256. Der er sikkert mange her der allerede har udvidet :)

>men synes efterhånden at det går lidt sløvt.

Hvis computeren er sløvere end den plejer, er det nok ikke ram-mangel...

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Leony

Dato : 20-01-03 16:07

"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis computeren er sløvere end den plejer, er det nok ikke
> ram-mangel...

Enig.
Defragmentering er det første der bør prøves (hvis det ikke allerede er
blevet gjort).
Samt oprydning i registreringsdatabasen, slette programmer der ikke
bliver brugt, slette midlertidige internetfiler osv.
Alternativt en helt frisk installation af Windows 2000.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : JKJ

Dato : 20-01-03 16:28

Jeg er godt klar over at en defragmenteret harddisk + et "gammel"
styresystem med masser af programer, virker sløvende på computeren. Men ud
over disse faktorer er jeg aligevel interesseret i den ekstra ydelse mere
ram kan gí´. Er der eventuelt nogen der har et link til en side der
undersøger dette?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-03 17:54

In article <b0h0k4$2m2k$1@news.cybercity.dk>, JKJ wrote:
> [...]
> jeg fra 128 til 256. Der er sikkert mange her der allerede har udvidet :)

Windows bliver ikke hurtigere af mere RAM. Den æder lige omkring
128MB. Men det er muligt dine programmer vil få gavn af det.

Hvilke programmer er for langsomme ? Hvis det er alle,
så er det muligvis disken eller CPU'en som trænger.