Hvad er fagbetegnelsen for farven??
Fra : Anja Plouman Johanse~

Dato : 20-01-03 15:04

Hej NG!
Jeg ville blive meget glad hvis der var en der ville kigge på min profil på
www.dk-fritid-dyr-kat.dk og mine katte og fortælle mig om der findes en
speciel farvetegnelse for dem. Grunden er at vi netop har mistet Krims og
godt kunne tænke os en igen med de samme farver og gern same temperament.

Tak for hjælpen.

MVH
Anja Ploumann Johansen
----------------
Racism was not a problem on the Discworld, because -- what
with trolls and dwarfs and so on -- speciesism was more
interesting. Black and white lived in perfect harmony and
ganged up on green.
(Terry Pratchett - Witches abroad)

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-01-03 15:09

Hej Anja,

Krims var sortmakreltabby - uden tvivl! Det tror jeg i øvrigt også Fister
er....

/Pernille

Fra : Anja Plouman Johanse~

Dato : 20-01-03 15:10

Tak for det!!!

MVH Anja

Fra : Ida

Dato : 20-01-03 15:07

--
"Anja Plouman Johansen" <anj@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> with trolls and dwarfs and so on -- speciesism was more
> interesting. Black and white lived in perfect harmony and

Hej Anja *s*
Jeg er ked af at I har mistet Krims :-/ Varme tanker til jer herfra *s*
Farven kan jeg hjælpe med : Sort makreltabby eller som det hed før.. Brun
makreltabby

De bedste hilsner
Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-01-03 15:09

On 20/01/2003 15:04, in article
3e2c0121$0$132$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Anja Plouman Johansen"
<anj@johansen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> godt kunne tænke os en igen med de samme farver og gern same temperament.

Det gør mig ondt at læse, at I har mistet Krims.

Jeg er ikke farveekspert, men for mig at se er Krims bruntabby (endda
makreltabby) Farven kan du sikkert finde igen - men jeg tror ikke,
temperament hænger sammen med farve..., så det kan godt blive svært at finde
en kat med samme temperament som Krims.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Anja Plouman Johanse~

Dato : 20-01-03 15:32

Hun var ½ Norsk Skovkat og så vidt jeg kan stykke sammen fra beskrivelser af
racen så havde hun noget af deres temperament men samtidig var hun dybt
mærkelig....kort sagt: hun var sig selv! Det er måske også bedre bare at få
en kat der også kan være sig selv og ikke Krims II.
Men farven er en vi enormt godt kan lide så den kan vi jo prøve at finde en
af. Desuden skal en ny kat jo helst "matche" Fister (som forøvrigt er
begyndt at lede efter en at daske til.....chinchilllaerne duer ikke.....de
bider igen.....)

MVh Anja

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-01-03 16:51

On 20/01/2003 15:32, in article
3e2c07b3$0$215$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Anja Plouman Johansen"
> [...]

> af. Desuden skal en ny kat jo helst "matche" Fister (som forøvrigt er
> begyndt at lede efter en at daske til.....chinchilllaerne duer ikke.....de

En brun/sort makreltabby Norsk Skovkat kan da ikke være det sværeste at
finde... Har du prøvet hovedklubbernes killingelister?
Www.jyrak.dk
Www.darak.dk
Www.racekatten.dk
Www.perseren.dk

Eller norsk Skovkatterings hjemmeside?
Www.norskskovkat.dk

Der er f.eks. denne her (der er også mange andre, men det er den eneste
sortmakreltabby, jeg lige kunne se):

Fra : Anja Plouman Johanse~

Dato : 20-01-03 17:17

Hej Camilla!
Jeg er bange for at det må blive en huskat igen. Vi overvejer kraftigt Inges
Kattehjem af den simple grund at det er det billigste. Jeg vil gerne have en
Norsk Skovkat på et tidspunkt men ikke lige nu. Pengene slår slet ikke til.
Desuden er der jo en god gerning at gøre ved at få en killing/kat fra et
kattehjem.