Athlon 1100 = 67 grader???
Fra : Allan Andreasen

Dato : 20-01-03 13:15

Hej NG

En af mine venner har en Athlon T-bird 1100 med 100 Mhz Fsb på et Asus
A7V133, nyeste BIOS og en Thermaltake Dragon Orb 3 køler, men processoren
bliver 66-67 grader varm i idle.. øhh er det helt normalt???

Hvilken køler vil i anbefale til at køle den ned?

Hilsen Allan

Fra : P N

Dato : 20-01-03 13:27

On Mon, 20 Jan 2003 13:15:07 +0100, "Allan Andreasen"
<allan_andreasen@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>bliver 66-67 grader varm i idle.. øhh er det helt normalt???
>
>Hvilken køler vil i anbefale til at køle den ned?

Er køleren monteret korrekt ? Sidder den skævt, så
bliver CPU'en meget varm.

Er der brugt kølepasta og er det smurt tyndt på ?

Er der ordentlig luftgennemstrømning i kabinettet ?
Hvis luften i kassen er varm, så virker køleren jo ikke
optimalt. Prøv at tage siden af og se om det hjælper.

mvh PN

Fra : Allan Andreasen

Dato : 20-01-03 13:41

Ja køleren er monteret korekt det har vi chekket efter, der er smurt et
tyndt lag kølepasta på processoren.

Han har ikke nogen kabinet kølere i sit kabinet men regner med at købe en
eller to i den nærmeste fremtid, jeg vil foreslå ham at tage siden af og se
om ikke det skulle hjælpe på det for bundkorts temperaturen ligger omkring
de 48 grader så...

Fra : P N

Dato : 20-01-03 13:52

On Mon, 20 Jan 2003 13:41:23 +0100, "Allan Andreasen"
> [...]

>om ikke det skulle hjælpe på det for bundkorts temperaturen ligger omkring

Ja, med en temperatur på 48 C i kabinettet, så er der jo ikke
meget tilbage at køle CPU'en med.
Det er jo næsten gloende luft som bliver sendt henover
køleprofilen.

I min egen maskine, en Athlon 1400, er temperaturen i
kabinettet ca 30 og CPU'en kommer sjældent over 48
og det er endda med en billig standard køler.
Der sidder så 2 ekstra 80mm blæsere som hhv suger luft
ind nederst i fronten og blæser varme ud lige under
PSU'en. De kører dog kun ved 7 volt, så det giver ikke
meget ekstra larm.

mvh PN

Fra : Leony

Dato : 20-01-03 16:10

"Allan Andreasen" <allan_andreasen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ja køleren er monteret korekt det har vi chekket efter, der er smurt
> et tyndt lag kølepasta på processoren.

Husk at det tyndt lag måles i noget der er midre end millimeter.

> [...]
> siden af og se om ikke det skulle hjælpe på det for bundkorts
> temperaturen ligger omkring de 48 grader så...

Føles luften så varm? Føles køleprofilet varmt?
Det er ikke usædvanligt at temperaturpeoberne måler forkert eller lidt
for højt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : **TwN**

Dato : 22-01-03 19:55

"Allan Andreasen" <allan_andreasen@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
se
> om ikke det skulle hjælpe på det for bundkorts temperaturen ligger omkring

én eller to case-fan's ville nok hjælpe en del, en anden ting kunne være at
sætte
hans 'Vcore' lidt ned... Prøv evt. at fortælle os lidt om hans Vcore? altså
hvad den står til
min 1400Mhz torden-piphans kører med Vcore sat til 1.65(sat i BIOS) den
"rigtige" Vcore er
altså 1.70 mener jeg nok.... gidder ik' lige reboote........
med den Vcore kører det stadig stabilt

**TwN**

Fra : Mercenary

Dato : 20-01-03 17:06

> [...]
> bliver 66-67 grader varm i idle.. øhh er det helt normalt???
>
> Hvilken køler vil i anbefale til at køle den ned?

Min 1200MHz T-fugl blev lige så varm. Til trods for at jeg har 2
kabinetblæsere monteret.
Selve system temperaturen er dog ikke mere end 25 grader.

Jeg satte Vcore spændingen ned med 100mV og det gav 10 grader i den rigtige
retning
Og systemet kører stabilt.

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...