Processor-hjælp
Fra : MH

Dato : 20-01-03 13:07

Det er nu jeg skal ha' "eksperternes" hjælp (læs jer kære ng)
Står overfor at skulle vælge ny processor, og så er det jo at det evige
spørgsmål vender tilbage - AMD el. Intel ?

Jeg vil prøve at vende spørgsmålet om og sige, hvad er det jeg foretager mig
på min computer.
Jeg bruger den mest til at være på nettet med, downloader og laver en smule
hjemmesider. Jeg bruger den også til at lege med grafikprogramer, så som
Illustrator og den slags.
Jeg går meget op i at minimere ventetid, og vil gerne ha' min computer er
hurtig, i alt hvad den foretager sig.

Hvad kan I anbefale mig?

På forhånd tak.

MVH
MH

Fra : **TwN**

Dato : 20-01-03 14:11

"MH" <mikaelh@REMOVETHISstofanet.dk> wrote in message

> [...]
> Illustrator og den slags.
> Jeg går meget op i at minimere ventetid, og vil gerne ha' min computer er

Til det du vil/skal lave, ville jeg da helt klart anbefalde Pentium 4!
En AMD ville sikkert heller ikke være helt ringe, hvis den er hurtig nok,
men jeg ville stadig foretrække Intel
Men husk også lige, at der skal være _nok_ RAM i! 512Mb+
DDR-RAM(selvfølgelig ;-D)

**TwN**

Fra : Leony

Dato : 20-01-03 16:25

"MH" <mikaelh@REMOVETHISstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil prøve at vende spørgsmålet om og sige, hvad er det jeg
> foretager mig på min computer.

Det er fornuftigt. Det er tit folk glemmer at inkludere det.

> [...]
> Jeg går meget op i at minimere ventetid, og vil gerne ha' min
> computer er hurtig, i alt hvad den foretager sig.

Jeg synes du skal vægte tiden hvor du har brug for en hurtig processor
(Illustrator) mod tiden hvor du kan nøjes med mindre (surf, download).
Synes ikke der er nogen grund til at ofre 10000 kr (med mindre du har
råd) på en rigtig hurtig computer, hvis du 99% af tiden kan nøjes med en
computer til 4000 kr. Personligt ville jeg godt kunne holde lidt
ventetid ud, hvis jeg kunne spare 6-8000 kr.

Personligt tror jeg ikke du vil kunne mærke forskel på en Intel eller en
AMD. Det er udelukkende et spørgsmål om præference.
I 1500 kr kan du få P4 2,0 GHz eller AMD T-Bred 2200+.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-01-03 12:04

On Mon, 20 Jan 2003 16:25:21 +0100, Leony wrote:

<snip>

>Personligt tror jeg ikke du vil kunne mærke forskel på en Intel eller en
>AMD. Det er udelukkende et spørgsmål om præference.
>I 1500 kr kan du få P4 2,0 GHz eller AMD T-Bred 2200+.

IMO ses forskellen stort set kun i syntetiske benchmarktests som ikke kan
bruges til ret meget....hvis man har meget kraftigt brug for fuld SSE2
support og ikke kan nøjes med SSE+ er der ingen vej udenom en PIV, ellers er
det som nævnt ovenfor et spørgsmål om preference - en høj IPC eller en høj
frekvens. Ligemeget hvem det er der har fremstillet processoren skal den
køles forsvarligt og det er lige så let at få en PIV-baseret maskine til at
larme som en AMD XP.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Looossseeeee! You got some 'splainin' to do!