Er der nogen der kender denne fugl (fra Pe~
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-01-03 23:01

Hej,

Jeg er ikke så skrap til at identificere fugle, så jeg tænkte måske der var
nogen der kunne hjælpe mig i denne newgruppe ?

Hvad hedder denne fugl http://www.jesperpedersen.dk/temp/pipfugl.jpg ?
(Jeg så den i Amazonas i Peru i november sidste år)

Jeg er mest interesseret i dens navn i daglig tale da mit Latinske er lidt
laset...

På forhånd tak for hjælpen !

m.v.h. Jesper

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 20-01-03 18:34

Jeg har nu spurgt en ornitolog
der sidste år rejste 6 uger i sydamerika
og bla i det område du nævner og han melder ud at det er en :

Det er en ung tiger-hegre.

Mange hilsner
Ingrid Sørensen

:

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-01-03 23:45

Hans Mikkelsen <softgen@post6.tele.dk> skrev i en
> Jeg har nu spurgt en ornitolog
> der sidste år rejste 6 uger i sydamerika
> og bla i det område du nævner og han melder ud at det er en :

> [...]

Dem er der tre hovedtyper af, det er nok Rødhalset Tigerhejre. De andre ser
ud til at være mere fintstribede.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-01-03 17:06

Mange tak for hjælpen !

(Findes der gode web-sites til identifikation af fugle eller skal man købe
en bog ?)

Fra : Leif Høxbroe

Dato : 24-01-03 21:59

"Birds of Southern South America and Antarctica" af Martin R. de la Penã and
Maurice Rumboll, farvetavle 13.
(Kan bl.a. købes i DOFs boghandel)
mvh
Leif Høxbroe