Andet kattegrus
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-01-03 10:07

Vi bruger Vitacraft compact kattegrus (jeg mener det hedder sådan... 8KG
i pink papkasse). Det er vi ret godt tilfredse med; det styrer lugten
godt, og det klumper godt. Det har også en god, fin kornstørrelse.

Til 10,-/kg kunne vi dog godt bruge noget, der var billigere, men stadig
lige så godt, evt. i større portioner.

Vi har prøvet Amigo fra Metro (det var ikke så godt) samt noget i en
stor "plastkande", som vi dog ikke har kunnet finde igen, men det også godt.

Hvad har I af bud?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Pia J

Dato : 20-01-03 10:14

Jeg har lige bestilt kattegrus til halv pris i Tyskland via nettet, det kom
2 dage efter med posten, ingen problemer overhovedet! Og de har mange typer.

www.zooplus.de

:Pia

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 20-01-03 10:20

Hej Steen

Vi bruger Extreem Classic som suger utroligt godt og klumper godt, der
tkoster ca. 149 kr/16 kg, men detholder også rigtigt langtid.

Ellers kan man få hvid,klumpende til 22 kr. for 1 pose i Alta, som også
suger godt.

MVH
Gitte

DK Sacala´s Norske Skovkatte
www.sitecenter.dk/sacalas

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-01-03 10:32

Gitte S. Eriksen wrote:
> Hej Steen
>
> Vi bruger Extreem Classic som suger utroligt godt og klumper godt, der
> tkoster ca. 149 kr/16 kg, men detholder også rigtigt langtid.

Hvem forhandler dette mærke?

> Ellers kan man få hvid,klumpende til 22 kr. for 1 pose i Alta, som også
> suger godt.

Men hvordan med lugten?
Min erfaring er at de billige måske godt kan suge, men deres evne til
begrænse lugten er begrænset.

<KLIP>

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 20-01-03 10:48

Hej

Extreem Classic er et viduder grus i mine øjne. Det klumper meget hårdt og
taget ALT lugt hos os. Vi har 3 katte og en bakke. Jeg tømmer 1 gang om
dagen og det fungerere perfekt. 1 pose holder i 1 mdr. Min mor har kun en
kat og der holder 1 pose 3 mdr. Jeg køber det i tysklæand via www.zooplus.de
og der kan man få det for ca. 98 kr. afhænger af kursen. der er 16 kg i. Jeg
syntes 33 kr per kat om mdr. er billigt.

P.S: Kattene er helt tosset med at grave i det... så det er rart de også
syntes omdet

Hilsen Randi

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 20-01-03 11:50

> Extreem Classic er et viduder grus i mine øjne. Det klumper meget hårdt og
> taget ALT lugt hos os.

Helt enig. Vi er også super glade for det grus. Her holder en pose dog
væsentlig længere (3-4 mrd) idet vores katte også har adgang til at komme
ud.

Jeg køber det i tysklæand via www.zooplus.de
> og der kan man få det for ca. 98 kr. afhænger af kursen. der er 16 kg i.

Det er så ikke helt rigtigt. På hjemmesiden står der i hvert tilfælde 15 kg.
Endvidere skal man jo også lige ligge fragten oven i. Så det bliver ca. 120
kr :) Men det er jo stadig billigere end i butikkerne.
Men det er godt nok svært at finde rundt på siden når man aldrig har haft
tysk. Leverer de i hele Danmark?

> P.S: Kattene er helt tosset med at grave i det... så det er rart de også
> syntes omdet

Det er sjovt du siger det. Mine graver faktisk også utrolig meget i det. Jeg
har dog ikke lagt mærke til det før du nævnte det.

Mvh
Vibeke

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 20-01-03 12:12

>Her holder en pose dog
> væsentlig længere (3-4 mrd) idet vores katte også har adgang til at komme
> ud.

Ja det er klart. mine er kun indekatte.

> Endvidere skal man jo også lige ligge fragten oven i. Så det bliver ca.
120
> kr :)

Ja det er rigtigt men jeg køber altid VILDT ind så fragten ikke betyder
noget... Kåber man for over 1000 kr. Er fragten gratis...

> Leverer de i hele Danmark?

Jeps med post danmark.

Hilsen Randi

Fra : Pia J

Dato : 20-01-03 12:19

> Ja det er rigtigt men jeg køber altid VILDT ind så fragten ikke betyder
> noget... Kåber man for over 1000 kr. Er fragten gratis...

Sjovt nok kan jeg ikke se fragttillæg på min faktura (købte 4 poser Extreme
Classic). Desuden fik jeg 1 euro i "smartrabat" hvad det så end er, og 5
euro rabat for førstegangskunde.

:Pia

Fra : Lene

Dato : 20-01-03 12:48

Pia J wrote:

>Sjovt nok kan jeg ikke se fragttillæg på min faktura (købte 4 poser Extreme
>Classic). Desuden fik jeg 1 euro i "smartrabat" hvad det så end er, og 5
>euro rabat for førstegangskunde.

Hej Pia...

Jeg har også lige i sidste uge bestilt grus hos Zooplus...Og jeg skulle
heller ikke betale fragt, selvom jeg ikke bestilte for over 1000 kr
...."Smartrabat" fik jeg også, fordi jeg betalte med Visakort ( tror
heller ikke man kan betale med andet end kreditkort, når det skal
leveres i DK ).

>:Pia

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 20-01-03 12:35

Vibeke skrev
<Det er så ikke helt rigtigt. På hjemmesiden står der i hvert tilfælde 15
kg.>

Det må være en tyrkfejl, der er 16 kg i posen. Fragten
er den samme uanset hvor mange poser man bestiller, så
jo flere poser, jo billigere er det.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 20-01-03 13:34

Jeg fik bare afvide at man skulle bestille for 1000 kr for at få det leveret
gratis men jeg har også fået den der "smartrabat". men Jeg køber nu
stadig vildt ind da jeg så kun skal blive hjemme en dag hver 4 mdr. for at
modtage pakkerne

Randi

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 20-01-03 21:44

Randi Skindbjerg Kristensen <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> wrote:
> [...]
> leveret gratis men jeg har også fået den der "smartrabat". men Jeg
> køber nu stadig vildt ind da jeg så kun skal blive hjemme en dag

Skal man være hjemme når posten leverer den slags pakker? Eller kan man
hente poserne på posthuset ?

--
M.v.h Niels
Fjern hovedpinen ved privat svar.

Fra : Bente Jepsen

Dato : 20-01-03 23:08

> Skal man være hjemme når posten leverer den slags pakker? Eller kan man
> hente poserne på posthuset ?

Man kan skam godt hente pakkerne på posthuset. (når den stakkels post har
slæbt x antal poser kattegrus a 15/16 kg. tilbage
Da jeg købte, fik jeg 4 x 15 kg. og der blev ikke lagt noget på for
levering, så det er noget med omkring 95 kr. pr. pose.

Hilsen
Bente

Fra : Helle Andersen

Dato : 21-01-03 11:03

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> wrote in
message news:b0gqc7$g0b$1@sunsite.dk...
> Jeg køber nu
> stadig vildt ind da jeg så kun skal blive hjemme en dag hver 4 mdr. for
at
> modtage pakkerne

Ved man på forhånd, hvornår det ankommer ?
Det kan godt være, at jeg spørger dumt, men jeg kan
bare se mig selv tage fri i flere dage og så kommer det
alligevel ikke og så snart jeg tager på arbejde igen, har jeg
14 sække kattegrus liggende på posthuset Og *det* er
jeg ikke interesseret i - der er en grund til at jeg altid får
den slags leveret til døren

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Lene

Dato : 21-01-03 12:07

Helle Andersen wrote:

>"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> wrote in
>message news:b0gqc7$g0b$1@sunsite.dk...

>at

Hej Helle

>Ved man på forhånd, hvornår det ankommer ?

Inde på deres hjemmeside kan du følge din ordre og se, hvornår den
bliver sendt.. Det tager et par dage fra du har bestilt, til pakken
kommer. Jeg bestilte søndag aften, og det kom med pakkeposten onsdag
formiddag. Det synes jeg er hurtigt.
Eneste ulempe er at hver sæk kattegrus er pakket som en selvstændig
pakke, så man kan risikere, at de ikke alle kommer samtidig...Zooplus
siger, at man gerne skal modtage resten indenfor 3 hverdage efter første
pakke er kommet, hvis det skulle ske...Alt mit kom heldigvis samtidig

> [...]
>14 sække kattegrus liggende på posthuset Og *det* er
>jeg ikke interesseret i - der er en grund til at jeg altid får

Det kan jeg godt forstå Jeg sikrede mig også at være hjemme...For
det er bare tuuungt at slæbe op på 3. sal....Pakkeposten gik også herop
for at sikre sig, at der var nogen hjemme, *inden* han slæbte det op.
Han skulle vist ikke nyde noget af først at slæbe det op og så ned igen
forgæves ...Det kan jeg godt forstå, og jeg tror også, at han håber
på, at der går laaaang tid, før jeg skal bestille kattegrus igen

>--
>Helle
>http://kattenet.dk
>http://dekatten.dk

Mange hilsner fra Lene
www.erler.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 20-01-03 11:05

Hej Steen

Syntes faktisk at de billeige i dette tilfælde suger lugten godt, dog har vi
i hankatternes bakek valgt at putte noget pulver med duft i, da deres urin
jo lugter noget stærkt.

MVH
Gitte

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 20-01-03 11:41

Hej Steen

prøv at tage en snak med Iwersen om det - de kan ihvertfald hjælpe dig
videre ... http://www.iwersen.dk/

/ Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Majer

Dato : 20-01-03 13:37

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem forhandler dette mærke?

Hej Steen!

Du kan gå ind på vores hjemmeside og læse diverse anmeldelser for Extreme
Classic. Der finder du også importørens tlf.nr. som kan oplyse dig om
nærmeste forhandler.

www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=29

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk
(Nu med helt nyt design)

Fra : Nina PB

Dato : 20-01-03 11:00

Hej!

Vi bruger Alta's hvide klumpende, og er rigtig godt tilfredse, -også med
lugtfjerner-effekten!
Så de varmeste anbefalinger herfra, -også af prisen!!

/Nina PB

Med venlig hilsen
Nina PB
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Thomsen

Dato : 20-01-03 12:34

Hej Gitte

Jeg har ikke selv prøvet Extreme Classic, men overvejer det. Der hvor jeg i
så fald vil købe det, skal jeg give 129 kr for 16 kg. Var det værd at
undersøge??

Hilsen Pia

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 20-01-03 13:14

Hej Pia

Syntes bestemt du skal prøve det, det er virkeligt godt, vi bruge så det
billeige i kattebakkerne ude i løbegården, da det er mere grov kornet end
extreeme og til når killinger skal bakke trænes, da de tit fik det andet i
næsen *SS* men helt sikker noget supergrus.

Hvor kan du få det til 129 kr. ?

MVH
Gitte

Fra : Katrine Nederby

Dato : 20-01-03 13:19

> [...]
> extreeme og til når killinger skal bakke trænes, da de tit fik det andet i
> næsen *SS* men helt sikker noget supergrus.

Ved ikke, hvor Pia køber det, men jeg giver også 129,- kr. Det er hos Pet
House i Odder

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Katrine Nederby

Dato : 20-01-03 13:24

"Katrine Nederby" <katnederbyFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Gitte S. Eriksen" <dk.sacala(fjern-mig)@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke, hvor Pia køber det, men jeg giver også 129,- kr. Det er hos Pet
> House i Odder

Dertil kommer iøvrigt et rabatkort, som de må have flere steder (?). Når man
har købt 10 sække får man 2 gratis

Fra : Pia Thomsen

Dato : 20-01-03 13:41

Hej Katrine

Jo, det er Pethouse - og godt du nævnte rabatkortet - det havde jeg glemt
Måske du ved noget om deres levering??

Hilsen Pia

Fra : Katrine Nederby

Dato : 21-01-03 12:03

> Hej Katrine
>
> Jo, det er Pethouse - og godt du nævnte rabatkortet - det havde jeg glemt
> Måske du ved noget om deres levering??

Nej, jeg hører også til dem, der godt kan lide at snuse lidt rundt dernede
Men jeg regner med, jeg vil have leveret næste gang. Dvs. om 1-2
måneder - Jeg har et godt lager endnu

Fra : Pia Thomsen

Dato : 20-01-03 13:39

Hej Gitte

Pethouse i Odder ved Århus sælger det til 129,- Adressen er
www.pethouse.dk - deres stand er også som regel på alle danske udstillinger.
Jeg ved at de leverer, men hvordan det foregår, aner jeg ikke, da vi bor så
tæt på at jeg bruger det som en undskyldning til at snuse...som regel kommer
jeg hjem med et eller andet sjov

Hilsen Pia

PS: Du kan evt. snakke med ham i Vejle, der kommer han ihvertfald.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 20-01-03 19:06

Hej

Ja har jo grus lige nu, men kan jeg spare 20-40 kr. pr. sæk ved evt. at købe
på udstillingerne så gør jeg da *SS*

Fra : Katja Gøbel

Dato : 20-01-03 15:31

Er extreem classic hvid? min kat vil nemlig ikke tisse i noget hvidt
kattegrus, og det er så træls når det ligger på gulvet.

---

Fra : Pia Thomsen

Dato : 20-01-03 15:45

Hi hi, sjov idé!!! Extreme Classic er gråt - så prøv bare

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 20-01-03 12:42

Steen Suder, privat skrev i meddelelsen
<3e2bbc39$0$75297$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

>Hvad har I af bud?

Fakta har noget grus som hedder Sille Premium til 22.95 for en pose med 8
kg. Jeg synes at det klumper fint og kvæler lugten ganske godt, og får selv
bløde (halv- eller hel-flydende) lorte til at holde sammen.

mvh
Mads

Fra : Steffler

Dato : 20-01-03 14:09

> [...]
>
> Vi har prøvet Amigo fra Metro (det var ikke så godt) samt noget i en
> stor "plastkande", som vi dog ikke har kunnet finde igen, men det også

Ehhhh.. Noget der hedder biokat. Gul / rød pose med 20Kg
til lige omkring 100 gode devaluerede danske kroner. Vores
2 er et par måneder om at køre igennem sådan en pose..
Alt klumper fint sammen og der er ingen lugt gener overhovedet..

/S

Fra : Stine Frandsen

Dato : 20-01-03 18:10

Hej,
Jeg bruger grus fra Kvickly. Det hedder Catty ( rød bund på posen), der er
ca- 8 kg i posen og den koster ca. 30 kr. Jeg har 1 kat og posen holder
længe, hældte en hel pose i tom bakke for en måned siden og der er ikke
brugt halvdelen endnu. Har forhørt mig hos gæster og ingen har kunnet lugte
at her var kat
Men hvor længe en pose holder afhænger jo i høj grad af hvad du fodrer med -
det samme gælder for lugten

Stine