Flosset moral? - Til Anette.
Fra : Lene

Dato : 20-01-03 10:15

Til Annette.
Du påstår at jeg har svinet dig til. Vær så venlig at henvise til
hvilke indlæg dette skulle være foregået, da jeg ikke ved, hvad du
snakker om -

Du påstår at jeg vil slagte en rask hest. Dette er ikke i
overenstemmelse med sandheden. Jeg har bedt om gruppens respons, eller
mening om du vil, på spørgsmålet.

Jeg har råbt af dig en gang ( skrevet med stort ), fordi jeg gentagne
gange har gjort dig opmærksom på at det ikke er dyreværnskonsulenten
der afgør om et dyr skal aflives eller ej - men udelukkende
kredsdyrlægen. Der er faktisk grænser for, hvor mange gange jeg har
tålmodighed til at besvare det samme spørgsmål * s *

Du sår tvivl om min ret til at skrive her i denne gruppe. Læs venligst
fundsats 3.

Du går efter en personlig debat om min moralske status. Klage er sent
afsted til usernet. Undersøgelse er sat i værk for at afdække din
identitet, og så er det helt op til dig, om vi skal en tur i retten
for at få afgjort, om der her er tale om en smædekampagne som har til
hensigt at skade mit ry og rygte, samt så tvivl om min moralske
integritet.

Når jeg skriver det er op til dig, så bedes du venligst betragte den
udtales som en fremstrakt hånd - den eneste af slagsen du får - for at
vi bilægger denne strid i mindelighed.
En undskyldning i dette forum, vil jeg betragte som rimeligt og
velanbragt........

Kopi af dette indlæg og samtlige indlæg i strengene Moralsk dilemma og
Dobbelt moral er sent til min advokat Hr. Hviid i Vinderrup.

Mvh. Lene Andersen.

Fra : Anet

Dato : 20-01-03 10:34

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Til Annette./Til Lene
> Du påstår at jeg har svinet dig til. Vær så venlig at henvise til
> hvilke indlæg dette skulle være foregået, da jeg ikke ved, hvad du
> snakker om -
(klip) det var ikke mig der skrev "svinet til". Første gange jeg så det var

Fra : Anet

Dato : 20-01-03 13:39

(klip)

Hovm mit svar kom ikke med det første indlæg i denne tråd. Råder bod
på det her............

> Til Annette.

(klip)
Til Lene

> Du påstår at jeg har svinet dig til. Vær så venlig at henvise til
> hvilke indlæg dette skulle være foregået, da jeg ikke ved, hvad du
> snakker om -

(klip)
Jeg har skrevet flere gange om du ville tale pænt og ikke råbe

> Du påstår at jeg vil slagte en rask hest. Dette er ikke i
> overenstemmelse med sandheden. Jeg har bedt om gruppens respons, eller
> mening om du vil, på spørgsmålet.

(klip)
Dette spørgsmål som blev stillet ligger nok mig for fjernt og det
har jeg givet min mening for og imod.

> [...]
> kredsdyrlægen. Der er faktisk grænser for, hvor mange gange jeg har
> tålmodighed til at besvare det samme spørgsmål * s *

Var ikke klar over at det forholdt sig sådan (da jeg spurgte første
gang). Det var et andet svar jeg søgte som du nok
misforstod.

> Du sår tvivl om min ret til at skrive her i denne gruppe. Læs venligst
> fundsats 3.

(klik)
Besvarede vist bare et andet indlæg fra Jon om ret og ikke ret som
han tidligere havde diskuteret her i gruppen. Kender ikke de
forskellige grupper og er faktisk ligeglade om man er med eller uden moms.
Syntes faktisk da du kom i gruppen at det kunne være at du kunne
bidrage med yderligere behandlinger af ben, sår osv. som I bruger på
travbanen? Måske noget som vi almindelige hyggeryttere kunne
lære af......*S*

> [...]
> for at få afgjort, om der her er tale om en smædekampagne som har til
> hensigt at skade mit ry og rygte, samt så tvivl om min moralske

(klip)
Her tror jeg du henligger mig hensigter jeg slet ikke har. Men du må
gerne få min adresse for den er ikke hemmelig. Og det her er jo ret
faktisk en diskutionsgruppe og det er jo det vi gør.... Jeg kender dig jo
slet ikke og ved ikke hvem du er og kender ikke til din stald og
kender heller ikke noget til dit rygte

> [...]
> vi bilægger denne strid i mindelighed.
> En undskyldning i dette forum, vil jeg betragte som rimeligt og

(klip)
Jamen jeg tager da den udstrakte hånd så freden og roen igen kan
sænke sig over gruppen*smiler* ....men jeg har jo egentlig bare
gjort rede for mine holdninger. Vi har jo ytringsfrihed her i Danmark...

> Kopi af dette indlæg og samtlige indlæg i strengene Moralsk dilemma og
> Dobbelt moral er sent til min advokat Hr. Hviid i Vinderrup.
>
> Mvh. Lene Andersen.

(klip)
Med venlig hilsen Annette Andersen

Fra : Lene

Dato : 20-01-03 20:08

Klip

Annette skrev : > Syntes faktisk da du kom i gruppen at det kunne
> [...]
> bidrage med yderligere behandlinger af ben, sår osv. som I bruger på
> travbanen? Måske noget som vi almindelige

Lene svarer : Jamen det vil jeg da meget gerne *s*

Annette skrev : Jeg kender dig jo
> slet ikke og ved ikke hvem du er og kender ikke til din
stald og
> kender heller ikke noget til dit rygte

Lene svarer : Det er fantastisk vigtigt at man har et godt ry, når man
vil begå sig i væddeløbsverdenen ( specielt fordi der vitterlig er
mange brådne kar ) - derfor sprang jeg også så hurtigt op af stolen
*s*
Min stald er på 3 år blevet " slanket " fra 128 hel og delejede løbs-
og avlsheste i ind og udland og til nu at rumme 40 helejede, hvoraf
jeg kun har 7 tilbage i DK. 6 går herhjemme på farmen og 1 er i
træning i Århus. Derudover har jeg anparter i 12 Amerikanske hingste,
1 Fransk og bedækningsret i 1 Italiensk.
Jeg vil i de kommende år helt ned på 1 til 2 fødte afkom pr. år ( bare
for hyggens skyld ), men så i stedet arbejde mere i hingste - hel og
delejede.
Når man skærer så meget ned på sine heste, som jeg har gjort, så
bliver det på et tidspunkt skidesvært at skille sig af med dem, der er
tilbage - og hende jeg skal af med nu, har jeg ene beholdt så længe af
rent sentimentale grunde, for som væddeløber har den ingen
berettigelse i det øvrige selskab.

Klip

Annette skrev : > Jamen jeg tager da den udstrakte hånd så
freden og roen igen kan
> sænke sig over gruppen*smiler*

Lene svarer : Jamen, så er alt forladt *s* Vi har givet hånd, og den
lille strid er bilagt.

Mvh. Lene Andersen.

Fra : Kenneth

Dato : 20-01-03 12:51

Jeg bør nok ikke blande mig, men denne diskussion er efterhånden kommet helt
ud af proportioner. Hvad er det her, dk.fritid.dyr.hest.megaspam?

Selvfølgelig ryger folk op af stolen når der bliver snakket om et så følsomt
emne som slagtning, men vi er vel alle voksne mennesker. Så vidt jeg har
forstået vil den omtalte hest kun blive slagtet såfremt der ikke er andre
muligheder overhovedet, så skal vi ikke bare bide tænderne sammen og prøve
at komme videre?

Fra : john lundsgaard

Dato : 20-01-03 13:16

Kære venner

Prøv at komme ned på jorden igen, nu synes jeg at stemningen bliver lidt
skinger.

Medmindre I alle sammen er vegetarer så forstår jeg ikke at I kan hidse jer
så voldsomt op!

Ja heste bliver slagtet, men den bliver køer, får, grise og høns altså også.
Hvor tror i flæskestegen, de engelske bøffer og lørdagskyllingen kommer fra!
Tror I det er noget som kommer ud af en maskine.

Nej kære venner der er nogen der har dræbt dyr for at I kan hygge jer med en
god bøf.

Jeg bor på landet, og har både heste og andre dyr, for mig er der ikke noget
oralsk dilemma i at måtte slagte dyr, og selv om jeg har gået og kløet
grisen på ryggen, så ender de altså i gryden, ja og når antallet af katte er
blevet for stort, så skyder jeg altså de ringeste eksemplarer.

Det moralske dilemma er for mig, at vi har pligt til at dyrene - ALLE
dyrene - har et anstændigt liv, indtil den dag hvor vi beslutter at
slage/aflive dem, og at vi har pligt til, at slagtningen (herunder også
transporten) sker på en forsvarlig og værdig måde.

Hvis ikke der var nogen der havde avlet de heste som er forfædre til dem vi
har idag gennem benhård udvælgelse (og slagtning af de ikke brugbare), så
ville vi idag stadig "kun" have zebraer at ride på.

Det er måske hårdt at tænke på, at den hest man kender personligt ender som
bøffer, men der er altså nogen der har kendt den kotelet som du spiste igår.

Velbekomme.

Hilsen John

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-01-03 13:41

john lundsgaard wrote:
> [...]
> bøffer, men der er altså nogen der har kendt den kotelet som du spiste igår.

Amen! Og lad os så komme videre...

-dennis

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 20-01-03 14:28

Dennis Thrysøe <dennis@geysirheste.dk> wrote:

>Amen! Og lad os så komme videre...

Hurraaa....! Er der nogen der skal med ud i mosen og løve i bladder?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-01-03 19:27

On Mon, 20 Jan 2003 14:28:25 +0100, Ole Braad-Sorensen
<braadso@soholm.com> wrote:

>Hurraaa....! Er der nogen der skal med ud i mosen og løve i bladder?

   Jeg mangler lidt en hest der ikke opfører sig som en 3-benet
ko i mudder ;) Men ellers var det da i orden =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 20-01-03 21:50

Trine Stubbe Teglbjærg <snoe@nospam.dk> wrote:

>   Jeg mangler lidt en hest der ikke opfører sig som en 3-benet
>ko i mudder ;) Men ellers var det da i orden =)

Du ka' låne en her. Vi har mange fine heste der kan vise en ko bagben.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 21-01-03 09:31

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Du ka' låne en her. Vi har mange fine heste der kan vise en ko bagben.

Jeg vil sådan set godt med -jeg har hesten Iøvrigt, så kom jeg til at
tænke på om du holder nogle arrangementer med hensyn til western? Fx at man
mødes nogle stykker, rider det meste af dagen, og sover rundt om lejrbålet

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Musen

Dato : 21-01-03 15:29

> [...]
man
> mødes nogle stykker, rider det meste af dagen, og sover rundt om lejrbålet

Nåååj det lyder hyggeligt, det gad jeg godt være med til....Når jeg engang
er sluppet af med min evige gravide mave *GGGG*

/Musen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 23-01-03 09:22

"Nina Svanholm" <hammer@FJERN_DETTEtelefona.dk> wrote:

> [...]
>mødes nogle stykker, rider det meste af dagen, og sover rundt om lejrbålet

Desværre har vi ikke *SÅ* store arealer til rådighed, selv om vi har
adskillige Km2 til ridning. Desuden er mange af vore ryttere ret små,
ned til 6 år, hvorfor forældrene gerne ser dem hjemme igen ved
aftenstid. Det med lejerbålet nøjes vi derfor med at lave her i haven
hvor forældrene også deltager.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 23-01-03 12:31

> [...]
> ned til 6 år, hvorfor forældrene gerne ser dem hjemme igen ved
> aftenstid. Det med lejerbålet nøjes vi derfor med at lave her i haven

(klip)

Åååhhh det minder mig om forgangne tider hvor jeg var yngre og red på min
pony og ridelejre både hos Enghøjs Ponyklub hos Miriam og Jan og alle de
ridelejre som vi holdt i rideklubben. Jeg havde min egen pony med både i
Enghøjs Ponyklub og til alle de lokale arrangementer. Det var en kanon
dejlig tid......og hvor havde jeg dog en dejlig connemarepony som jeg var
heldig at have i 14 år til hun blev 18 år gammel og desværre fik ringfod og
måtte aflives.

--
Hilsen
Annette

Fra : Marlene

Dato : 23-01-03 14:59

Anet <anet49@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2fd273$0$144$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> heldig at have i 14 år til hun blev 18 år gammel og desværre fik ringfod

Det lyder rigtigt dejligt. Hvor skønt, at du har haft din pony i 14 år. Hun
må have haft et dejligt liv!

Mvh. Marlene.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 21-01-03 19:15

On Mon, 20 Jan 2003 21:49:44 +0100, Ole Braad-Sorensen
<braadso@soholm.com> wrote:

>Du ka' låne en her. Vi har mange fine heste der kan vise en ko bagben.

   Nu spørger jeg lige dumt - men bor du ikke i Jylland? Det er
lidt langt væk fra Sydsjælland ;)