Autostol og barn som græder !
Fra : Anonymous Alcoholic

Dato : 19-01-03 19:47

Hej alle sammen

Ville lige høre om i andre kender til problemet her !

Hver gang vi skal ud og køre bil, så glæder den lille ( 2 ) sig til at komme
ud og køre, men i samme øjeblik hun bliver spændt fast i hendes autostol,
begynder hyleriet.

Vi har været hele fastspændningen igennem, tøj som kunne klemme og stolen
har været prøvet i 3 forskellige modeller uden det har hjulpet !

Det er ret træls ikke at kunne komme ud og køre, uden det hyleri. Har i et
godt råd - bortset fra at lade bilen stå

Kim Larsen ICQ#: 3439951 Current ICQ status:

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-01-03 20:10

In an article of 19 Jan 2003 Anonymous Alcoholic wrote:

> Det er ret træls ikke at kunne komme ud og køre, uden det hyleri. Har i et
> godt råd - bortset fra at lade bilen stå

Lade ungen blive hjemme.

--
Uffe Holst

Fra : Dorthe

Dato : 19-01-03 21:12

On Sun, 19 Jan 2003 19:46:52 +0100, "Anonymous Alcoholic"
<Deep@in.a.bottel> wrote:

> [...]
>__________________________________________________________________
>Kim Larsen ICQ#: 3439951 Current ICQ status:

Hej

Lige et lille spørgsmål - fortsætter hun med at græde - eller stopper
hun .... ?? det er jo lidt afgørende for at gi et bud på en eventuel
måde at "prøve noget " på
Kærligst Dorthe

Fra : Anonymous Alcoholic

Dato : 20-01-03 18:05

Hun bliver ved og ved og ved

Kim

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 20-01-03 20:32

"Anonymous Alcoholic" <Deep@in.a.bottel> wrote in message
> Hun bliver ved og ved og ved

Måske skulle du overveje, hvad du kalder dig selv på nettet.
Det er nemlig ulovligt at køre i beruset tilstand, ikke mindst med
børn på bagsædet.

Mvh. Bodil.

Fra : Anonymous Alcoholic

Dato : 20-01-03 22:03

Bare rolig, Bodil.

Jeg er stik modsat af mit nickname.

Det er min guldklump for værdifuld til at sætte på spil for

Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-01-03 18:37

> Jeg er stik modsat af mit nickname.
>
> Det er min guldklump for værdifuld til at sætte på spil for
>
> Kim

Men derfor har Bodil ret... Man kan jo ikke se igennem et nick om folk er
til hvad de kalder sig eller ej og som barn af en mor der har haft
alkoholproblem mener jeg desuden ikke at det er noget man kan kalde sig i
sjov... Alkoholiker er en alvorlig lidelse der går ud over alle i ens
omgangskreds. Du vil, uanset hvordan du er i virkeligheden blive stemplet...
Bare et velment råd... Da jeg læste dit indlæg ville jeg personligt ikke
svare på dit spørgsmål netop pga. dit nick og der skal nok være flere der
har det sådan! Man skal passe sådan på på internettet! Folk KAN jo
ikke se igennem skærmen på den person der poster et indlæg!

Men... Prøv evt. at kør i en babyforretning og spør' om i lige må prøve at
par modeller af barnestole... Sæt dem i bilen, sæt jeres datter i og kør' en
runde... Det kan jo være hun bare ikke sidder godt i den i har nu!

hvor længe har det forresten stået på?

Rinnie

Fra : DancingOnAStone

Dato : 21-01-03 22:54

Jeres velmenende ord er taget til efterretning og nick er nu skiftet !

Vores problem havde stået på siden 1 års alderen hvor vi skiftede til den
første "rigtige" barnestol.
Og når jeg nu skriver havde, så er det fordi jeg har fundet en løsning på
problemet.

Datteren har en STOR bamse som hun er meget glad for. Vi har så sat den
gamle autostol, som vi skiftede ud, ind i den anden side og når vi skal ud
og køre, får hun så lov til at hjælpe med at sætte bamse fast med seler og
hele pivtøjet, i den gamle stol. Bagefter er der ikke så meget som et pip
fra hende, når hun selv bliver spændt fast - men glemmer vi bamse, så er
helvedet løs

En forholdsvis nem løsning, med de forhåndværende midler, men nøj hvor er
det blevet en fornøjelse at køre bil igen !

Men tak for alle de gode råd - måske lige med undtagelse fra Uffe Holst som
sikkert tror at børn er som katte - Lad mig lige oplyse dig lidt : Man kan
ikke lade små børn blive hjemme, de kan ikke lave maden selv

Mvh

Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 22-01-03 01:21

> [...]
> fra hende, når hun selv bliver spændt fast - men glemmer vi bamse, så er

Hihi... Det må da være et syn for guderne!

Dejligt at i har fundet en løsning på problemet... Og ja, det er da en
relativt lille ting taget i betragtning af den hjælp det giver!

> [...]
> sikkert tror at børn er som katte - Lad mig lige oplyse dig lidt : Man kan
> ikke lade små børn blive hjemme, de kan ikke lave maden selv

Tjah, utroligt at folk ikke har svarret på den... Synes der plejere at komme
et rammaskrig når folk kommer med den slags dum-smarte bemærkninger...
Husker ellers Uffe Holst som en meget anstændig mand, men jeg må da huske
forkert så...!

Rinnie Ilsøe

Fra : Jannie og Jens

Dato : 20-01-03 20:49

> Det er ret træls ikke at kunne komme ud og køre, uden det hyleri. Har i et
> godt råd - bortset fra at lade bilen stå

Jeg ville prøve at stille autostolen ind i stuen, så hun langsomt kan blive
fortrlig med den.

Jens

Fra : Brian K

Dato : 20-01-03 20:56

"Anonymous Alcoholic" <Deep@in.a.bottel> skrev i en meddelelse
>Har i et
> godt råd - bortset fra at lade bilen stå

Hej

Tag autostolen ud og tag den med op i lejligheden/huset lad den stå et sted
hvor den ikke kan vælte, etc lad VÆRE med at presse hende til at bruge/lege
med den, bare lad den stå i stuen (gerne et sted hvor hun kan bruge den til
at se feks Tv), med ret stor sansynlighed vil hun (HVIS i ignorere den og
ikke værdiger den autostol et blik) sikkert selv sætte sig i stolen og efter
lidt tid (sikkert med det samme) vil hun "måske" bede jer om at spænde hende
fast, vær parat til at løse op for den i det sekund hun beder om det, lad
det foregå i et par dage og spørg hende derefter om hun vil prøve den i
bilen (jeg antager at dit (2) betyder at hun er 2 år, korrekt ?)

Mvh
brian

Fra : Anonymous Alcoholic

Dato : 20-01-03 22:04

Hej Brian

Lyder som et godt forslag. Det vil jeg prøve !

2 = 2 år, så hun blir også lettere og lettere at snakke med !

Kim