Mandrake 9.0
Fra : JP

Dato : 19-01-03 22:08

Hej

Haves:
P4 2.4
512 DDR 333 ram
MSI 648 Max (MS6585) motherboard
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=
355&MODEL=MS-6585
Onboard AC97 lyd
Logitech Cordless Optical USB Wheel mus
Realtek 8139

Jeg vil gerne have mandrake 9.0 til at køre på pc'en, men er løbet ind i
problemer med musen under installationen Musen kan ikke konfigures som
en usb wheel mouse på den nye pc, selvom jeg på min gamle pc kørte fejlfrit
med denne mus under mandrake 9.0. Er der nogen der har en forklaring eller
en evt. løsning til hvad jeg kan gøre?
Mit andet problem er at mandrake ikke vil give mig adgang til internettet,
selvom jeg bruger et gennemtestet netkort ( som også før under mandrake 9.0
på min gamle pc virkede perfekt). Jeg har gået opsætningen af ip osv.
igennem flere gange.
Endelig virker lyden heller ikke!!

Kan nogen hjælpe her??

Hilsen JP

Fra : JP

Dato : 20-01-03 11:54

"JP" <jesperpe@hotmail.com> wrote in message news:b0f443$qq4$1@sunsite.dk...
> [...]
9.0
> på min gamle pc virkede perfekt). Jeg har gået opsætningen af ip osv.

Nu er jeg kommet så langt at min mus og mit netkort fungerer. Jeg fandt
efter lang tids søgning på google en løsning på mandrake's website
http://www.mandrakeforum.com/article.php?sid=2459&lang=en . Det viser sig at
der kan være problemer med kernelen og bios kommunikationen. Jeg prøvede så
at bruge "linux noapic" tricket, hvilket virkede for musen og netkortet. Om
maskinen er stabil efter dette aner jeg intet om.

> Endelig virker lyden heller ikke!!

Jeg kan stadig ikke få lyden til at fungere. Er der nogen specielle drivere
til AC97 med Sis 963 chippen, der kan bruges?