Gnomeicu 0.95.2
Fra : Claus Otto

Dato : 19-01-03 20:40

jeg har forsøgt at lægge det program ind i rh8.0 men kan ikke lige få
den til det.

Jeg har hentet gnomeicu-0.95.2.tar.gz og gnomeicu-0.95.2-1.i386.rpm, men
kan ikke lægge nogle af dem ind

Er der nogle der gider fortælle en nybegynder hvordan jeg gør det, lige
ledes kan jeg heller ikke finde ud af at instalere softwaren til mit
Logitech Quickcam express webcamera

Med håb om lidt hjælp

Claus Otto

Fra : Heine Laursen

Dato : 19-01-03 20:52

Claus Otto <Cl.o@besked.com> wrote in news:3E2AFF1B.5000701@besked.com:

> jeg har forsøgt at lægge det program ind i rh8.0 men kan ikke lige få
> den til det.
>
> Jeg har hentet gnomeicu-0.95.2.tar.gz og gnomeicu-0.95.2-1.i386.rpm, men
> kan ikke lægge nogle af dem ind

gnomeicu-0.95.2.tar.gz er en pakket fil den skal først pakkes ud.

gar -xzvf gnomeicu-0.95.2.tar.gz

Hvrefter skal den typisk oversættes til binært format. dette gøres som regl
med fgl komandoer.
../configure
make
make install

Læs readme og install filerne.

gnomeicu-0.95.2-1.i386.rpm er Redhat's pakke format. Dette installeres med.
rpm -ivh gnomeicu-0.95.2-1.i386.rpm

Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 19-01-03 21:09

Heine Laursen <gozar@myrealbox.com> wrote in

> gar -xzvf gnomeicu-0.95.2.tar.gz

ups det skulde hvist være:
tar -xzvf gnomeicu-0.95.2.tar.gz

Heine Laursen

Fra : Claus Otto

Dato : 19-01-03 21:13

Claus Otto skrev:
> [...]
>
> Er der nogle der gider fortælle en nybegynder hvordan jeg gør det, lige
> ledes kan jeg heller ikke finde ud af at instalere softwaren til mit

Jeg kan ikke se den har lagt det ind, hvad hedder evt. startfilen til
dette program

Claus

Fra : Heine Laursen

Dato : 19-01-03 22:35

Claus Otto <Cl.o@besked.com> wrote in news:3E2B06B9.6000707@besked.com:

> Jeg kan ikke se den har lagt det ind, hvad hedder evt. startfilen til
> dette program

Komandoen til at se hvilke pakker (programmer) der er kagt ind, kan jeg
ikke kuske.

ligger gnomeicu sig ikke i nogen af gnome's menuer. Evt under internet?

Ellers prøv at skrive i en xterm

gnomeicu

led evt efter filen:
find / -name 'gnomeicu'

Heine Laursen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 20-01-03 00:08

Claus Otto skrev:

> Jeg har hentet gnomeicu-0.95.2.tar.gz og gnomeicu-0.95.2-1.i386.rpm, men
> kan ikke lægge nogle af dem ind

apt er et program, som vil hente og installerede pakker. For at
installere gnomeicu skriver man bare apt-get install gnome-icu.

apt til redhat kan hentes her: apt.freshrpms.net. Du dobbelt klikker
bare på den rpm du henter, og så skriver apt-get update i en konsol
bagefter.

hilsen Esben

Fra : Claus Otto

Dato : 20-01-03 12:36

Esben Skov Pedersen skrev:

> [...]
>
> apt til redhat kan hentes her: apt.freshrpms.net. Du dobbelt klikker
> bare på den rpm du henter, og så skriver apt-get update i en konsol

Øhhh atp har jeg fået lagt ind, men gnomeicu kan jeg stadigvæk ikke
lægge ind

Claus