redhat 8.0 netinstall problemer
Fra : kim

Dato : 19-01-03 20:22

Hej,

jeg har før installeret denne distribution ved netinstall uden problemer, men nu
fryser den altid før den får hentet noget fra serveren.
Jeg kan se den forsørger at hente en updates.img som den første fil, men
uden held. Jeg kan heller ikke finde filen nogen steder.
(sted=mirrors.sunsite.dk/redhat/8.0/en/os/i386/RedHat/base/updates.img)

Har fundet på google at Anaconda gerne vil bruge denne fil, men hvad hvis
den ikke ligger på serveren?

mvh
Kim

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 19-01-03 20:39

"kim" <aklsdf@lksjdfs.dk> wrote in

> Har fundet på google at Anaconda gerne vil bruge denne fil, men hvad
> hvis den ikke ligger på serveren?

Du kan evt. forsøge et andet mirror ? Det burde afsløre om sunsite mangler
filen eller om netboot.img disken er syg.

http://www.redhat.com/download/mirror.html

mvh. NKJensen

Fra : kim

Dato : 19-01-03 20:48

On Sun, 19 Jan 2003 20:38:33 +0100, Niels Kristian Jensen wrote:

> "kim" <aklsdf@lksjdfs.dk> wrote in

> Du kan evt. forsøge et andet mirror ? Det burde afsløre om sunsite mangler
> filen eller om netboot.img disken er syg.
>
> http://www.redhat.com/download/mirror.html
har kigget på ftp.sunet.se uden held..
jeg prøver at lave en ny bootnet.img på en anden disk...

mvh
Kim

Fra : kim

Dato : 19-01-03 21:32

On Sun, 19 Jan 2003 20:48:05 +0100, kim wrote:

> har kigget på ftp.sunet.se uden held..
> jeg prøver at lave en ny bootnet.img på en anden disk...
har prøvet igen uden held - så må jeg vel brænde skidtet ud istedet
Jeg kan ikke helt forstå det, jeg har gjordt det 5-6 gange før uden besvær
med rødhætte 7.2, 7.3 og 8.0 uden sådanne problemer.

mvh
Kim

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 19-01-03 21:40

> Jeg kan ikke helt forstå det, jeg har gjordt det 5-6 gange før uden
> besvær med rødhætte 7.2, 7.3 og 8.0 uden sådanne problemer.

Jeg havde 7.3 på min bærbare og lavede en upgrade til 8.0 fra net - det
virkede (ca. en måned efter at 8.0 var kommet ud). Underligt nok.

Mvh. NKJensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-01-03 19:28

"kim" <aklsdf@lksjdfs.dk> wrote:

>har prøvet igen uden held

Har du checket, om RedHat har lavet alternative bootimages?
Foer i tiden var det ret almindeligt, at de havde flere versioner
af f.eks. bootimg.net, som man kunne vaelge mellem.

--
Allan