MS Windows
briani 27239
Opstart af Windows. Flere programmer start~
Fra : Georg

Dato : 20-01-03 08:49

Når jeg starter min Windows, vil jeg gerne have, at Net Express er klar med
det samme. Derfor har jeg lagt en genvej ind i "C:\Windows\Menuen
Start\Programmer\Start". Så kommer dialogboxen frem og skal bare have et
tryk på Start. Det virker godt nok.

Derimod starter både "MSN Messenger" og min nys installerede "Eyeball" også
automatisk. Og det er irriterende. Ser jeg i ovennævnte \Start bibliotek, er
der ingen genveje, der har med Messenger og Eyeball at gøre.

Hvor afstiller jeg denne automatiske opstart af de to programmer? Jeg vil
gerne starte dem manuelt, når jeg skal bruge dem, enten på en ikon på
skrivebordet eller med "Start"(nede til venstre på skærmen).

Mvh
Georg.

Fra : ASKF

Dato : 20-01-03 09:50

Georg ytrede sig i <3e2baa43$0$169$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>gerne starte dem manuelt, når jeg skal bruge dem, enten på en ikon på
>skrivebordet eller med "Start"(nede til venstre på skærmen).

Brug f.eks. "Startup Control Panel"
<http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml>.
Jeg har selv været begejstret for det i mange år, og har brugt det på
Win98Se, Win2K og nu WinXP.

Mht. MSN Messenger, skal du blot omdøbe biblioteket, hvis du heller ikke
gider at det altid starter op samen med OE. Husk at ændre på genvejen
ved ikonet, hvis du af og til bruger den.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Gevaldi

Dato : 20-01-03 09:53

Georg skrev:

> Hvor afstiller jeg denne automatiske opstart af de to programmer? Jeg
> vil gerne starte dem manuelt, når jeg skal bruge dem, enten på en
> ikon på skrivebordet eller med "Start"(nede til venstre på skærmen).

Vedr. Msn Messenger skal du i indstillinger og fjerne
flueben i: Kør dette program når windows startes.
Du kan også fjerne fluebenet i OE/Indstillinger/Log
automatisk på Msn Messenger.

Vedr. Eyeball åbner du MsConfig og fjerner fluebenet
under fanebladet start.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Indlæg som sendes til Ng via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Jacob Laue Petersen

Dato : 20-01-03 11:42

Du kan evt. bruge programmet i "msconfig" in kør boks, der kan du fravælge
hvad du ikke vil have til at starte op.

Jacob Laue Petersen

Fra : Georg

Dato : 21-01-03 22:09