Gemme i database
Fra : Per Ahm

Dato : 19-01-03 22:26

Hej NG!

Jeg har lavet en lille nyheds funtion, og kan fint hente data fra min db.
Men når jeg skal til føje fra min "post" side til ad-db1.asp

får jeg følgende fejl:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A01A8)
Et objekt er obligatorisk: ''
/privat-ny/ad-db1.asp, line 77 -

Linje 77 er dennne: RS("dato") = Upload.Form("dato")
________

<%
SQL = "SELECT * FROM chat;"
set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Conn.Open Session("Database")
Conn.BeginTrans
RS.Open SQL, Conn,3,3
RS.AddNew

RS("dato") = Upload.Form("dato")
RS("overskrift") = Upload.Form("overskrift")
RS("nyhed") = Upload.Form("nyhed")

RS.Update
Conn.CommitTrans
RS.Close
Conn.Close
Set RS = Nothing
Set Conn = Nothing

%>

Kan nogen se hvad jeg mangler!

Per Ahm

http://home1.stofanet.dk/per.ahm/

"640K ought to be enough for anybody."
Bill Gates, 1981

"I think there is a world market for maybe five computers."
Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-03 00:13

Per Ahm skrev:

> Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A01A8)
> Et objekt er obligatorisk: ''
> /privat-ny/ad-db1.asp, line 77 -
>
> Linje 77 er dennne: RS("dato") = Upload.Form("dato")

Første tjek - der er data i dit dato-felt, ikke?
Datoer kan være drilske at håndtere - men det behøver ikke være der
fejlen er. Har du prøvet at undlade datotildelingen (udkommenter
den ene linje).

Du kan også prøve at konvertere til en dato - Cdate(<værdi>) - det
giver måske ikke en færdig løsning, men om ikke andet skulle du
kunne få en mere præcis fejlmeddelelse.

Hvis problemet er at datoen opfattes forkert kan du prøve det råd
der er givet her <http://www.asp-faq.dk/article/?id=47>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per Ahm

Dato : 20-01-03 23:27

> [...]
> kunne få en mere præcis fejlmeddelelse.
>
> Hvis problemet er at datoen opfattes forkert kan du prøve det råd

Nu kører skidtet sku uden problemer... og uden ændringer!

Æv - for så er det jo ikke så skide stabilt...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-03 10:05

Per Ahm skrev:

> Nu kører skidtet sku uden problemer... og uden ændringer!

Er "ændringen" måske at du nu submitter andre datoværdier?

Som jeg skrev tidligere kan datohåntering let drille i asp. Nogle
datoer konverteres måske fint - eller i hvert fald uden brok - mens
andre melder fejl.
--
Jens Gyldenkærne Clausen