Hvordan gør jeg?
Fra : Dennis

Dato : 19-01-03 20:59

Er der en som kan fortælle mig hvordan jeg kan lave om på denne side. Det
jeg gerne vil høre om er hvordan jeg gør selve tekst området større. Jeg
ville godt have sådan at den fyldt mere på skærmen. Desuden ville jeg høre
om der var en som kunne fortælle mig hvordan jeg får nogle billeder ind på
siden?

Her er et link til siden: http://hjem.wanadoo.dk/~wan60831/flash/

Dennis

Fra : Mikkel (MZH)

Dato : 20-01-03 13:06

> [...]
>om der var en som kunne fortælle mig hvordan jeg får nogle billeder ind på

Det kan du ikke!

En speciel ting ved Flash er, at den fil du ser i browseren ikke kan
downloades og ændres som du kan med f.eks. et html-dokument.

Når du laver en flash-ting bliver det gemt i en fil med endelsen
'fla'. Hvis du har den fil, så kan du ændre alt det du vil. Men når du
skal lægge flashen på nettet bliver der genereret en fil med endelsen
'swf', og det er sådan set bare en fremviser, der 'kun' kan afspilles
- ikke redigeres. Det er denne swf-fil, der ses i browseren.

Det du har downloadet fra http://www.5sec.com/ er altså swf-filen, og
de stiller (naturligvis!) ikke fla-filen til rådighed, medmindre du
betaler for det!

Derfor: Det eneste du kan ændre på er hvad der skal stå i teksten -
det gør du ved at ændre i de medfølgende txt-dokumenter.

Mikkel