Javascript som SSI
Fra : hoaX

Dato : 19-01-03 22:31

Hey

Jeg bruger Javascript til at indsætte min menu da jeg ikke kan bruge SSI.
Det gør jo så at 10% af verdens brugere ikke kan se min menu. Der er ingen
ide i at indsætte <noscript> da jeg jo så alligevel skal sidde og lave
menuen på samtlige sider. Mit spørgsmål er så: er der noget andet der kan
bruges (i stedet for <noscript>)? Siden kommer til at ligge på TDC's
homeserver. Så vidt jeg ved understøtter den ikke andet end HTML, CSS og
Javascript...

- hoaX

hoaX's website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-03 23:05

"hoaX" <pt@teliamail.dk> skrev :

>Mit spørgsmål er så: er der noget andet der kan
>bruges

Lav en side, der viser websidens opbygning og links.

Kaldes normalt for sitemap og have et link til denne på alle
sider.

Fra : hoaX

Dato : 19-01-03 23:11

> Lav en side, der viser websidens opbygning og links.
>
> Kaldes normalt for sitemap og have et link til denne på alle
> sider.

Det er en løsning, men den er ikke helt hvad jeg gerne vil have. Hvis jeg
brugte denne ville der jo være et tomt hul der hvor menuen skal sidde...

Hvis der ikke er andre løsningsmodeller må det jo være sådan, men er der
andre der har et forslag...

- hoaX

hoaX's website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-01-03 01:03

"hoaX" <pt@teliamail.dk> skrev :

>Det er en løsning, men den er ikke helt hvad jeg gerne vil have. Hvis jeg
>brugte denne ville der jo være et tomt hul der hvor menuen skal sidde...

Der kan du jo lige netop bruge en <noscript> til at sætte linket
eller lav et billede eller en eller anden tekst som fylder det
ud.

Fra : Hintzmann

Dato : 22-01-03 13:42

> [...]
> bruges (i stedet for <noscript>)? Siden kommer til at ligge på TDC's
> homeserver. Så vidt jeg ved understøtter den ikke andet end HTML, CSS og

Du kan bruge et program offline som genere dine sider via templates.
Her er en beskrivelse af hvordan man gør. (Han er vist ved at lave siden om)
http://kaboom.dk/works/wwwhitepapers/preuploadincluding/

Programmet er her:
http://www.orbit.org/replace/

Hintzmann

Fra : hoaX

Dato : 22-01-03 14:15

> Du kan bruge et program offline som genere dine sider via templates.
> Her er en beskrivelse af hvordan man gør. (Han er vist ved at lave siden
> [...]

Tak for svaret. Jeg er desværre nået så langt med mit design, at jeg ikke
gider slås med det nu. Jeg har brugt metoden med et sitemap.

- hoaX

hoaX's website-->
http://xystus.adr.dk