Linux og UPS
Fra : Jesper Andersen

Dato : 10-03-01 13:27

Hej

Efter at en strømafbrydelse på ond og brutal vis slukkede for min Linux-
server, har jeg fået den fikse idé at købe en UPS til den. Det jeg vil
bruge den til er, at sende et signal til serveren om at lukke ned når
strømmen ryger. Jeg har kigget lidt på Zitechs hjemmeside, hvor de har flg.
"små" ups'er:

Smart-UPS v/s 420 VA, 1785,- incl. moms
Back-UPS 300 VA 820,- incl. moms
Back-UPS 500 VA 1070,- incl. moms

Er der nogen der har erfaringer med de to i forb. med Linux, og hvad vil I
anbefale? Hvad står v/s iøvrigt for?

Mvh
Jesper

Fra : Troels Arvin

Dato : 10-03-01 13:37

On Sat, 10 Mar 2001 13:27:28 +0100, "Jesper Andersen"
<data@krikkit.removethisword.dk> wrote:

> Smart-UPS v/s 420 VA, 1785,- incl. moms Back-UPS 300 VA 820,- incl.
> moms Back-UPS 500 VA 1070,- incl. moms

Jeg kender ikke back-UPS. Men jeg ved, at APC's Smart UPS virker fint
med unix. Du kan til den vælge mellem APC's eget software (GUI og dæmon)
eller noget open source (kun dæmon).

Fra : Kent Friis

Dato : 10-03-01 15:40

Den Sat, 10 Mar 2001 12:37:18 GMT skrev Troels Arvin:

>Jeg kender ikke back-UPS. Men jeg ved, at APC's Smart UPS virker fint
>med unix. Du kan til den vælge mellem APC's eget software (GUI og dæmon)
>eller noget open source (kun dæmon).

Hvis den opensource daemon du snakker om er apcupsd, så er Smart-UPS
understøttet. Back-UPS er jeg derimod ikke sikker på.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede: house.png

Fra : Jesper Andersen

Dato : 11-03-01 09:44

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote in
<a1rq6.3881$lk1.113922@twister.sunsite.dk>:

>Hvis den opensource daemon du snakker om er apcupsd, så er Smart-UPS
>understøttet. Back-UPS er jeg derimod ikke sikker på.

Tak for hjælpen til jer begge. Så ender det nok med en Smart-UPS (Selvom de
andre jo er noget billigere - snøft).

/Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 11-03-01 09:49

Den Sun, 11 Mar 2001 08:43:53 GMT skrev Jesper Andersen:
>leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote in

>Tak for hjælpen til jer begge. Så ender det nok med en Smart-UPS (Selvom de
>andre jo er noget billigere - snøft).

Hvis du vil spare pengene, så _burde_ APC's eget software kunne håndtere
begge dele.

Mvh
Kent
--