Min computer har fået tinitus!
Fra : Eske

Dato : 20-01-03 10:12

Hej,

Der er noget galt - når jeg loader WinXP ind starter der straks en hyletone
enten stereo eller mono (vilkårligt!), Den er relativ lav, men er dog en
gene alligevel.

Er der andre det er sket for?

Jeg sidder med et SBLive kort - kan det være brændt af?

Fra : Doktoren

Dato : 20-01-03 10:42

det kommer nok fra din skærm... hvis du ændrer din opdateringshastighed for grafikkortet, så stopper
det nok... Jeg havde engang problemet med 60-70 hz, men når jeg satte opdateringshastigheden til
72-75-80 så holdt det op. Du kan prøve om dette er tilfældet...

Dr. Koch
----------------------------------
tryk her hvis du vil se billige tilbud på mobiltelefoner osv..
www.wanna-save.com/default.asp?Bid=1&GuestID=11063794
----------------------------------

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-01-03 11:24

In dk.edb.hardware, Eske wrote:

> Der er noget galt - når jeg loader WinXP ind starter der straks
> en hyletone enten stereo eller mono (vilkårligt!), Den er
> relativ lav, men er dog en gene alligevel.
>
> Er der andre det er sket for?

Ja, men på en bærbar computer. Derfor tror jeg heller ikke at det er
skærmen. Jeg antog dengang at det var line-in indgangen på lydkortet,
som sikkert først slås fra når Windows er startet. Men du kan jo
prøve at slå mute fra på den indgang i Windows (hvis den altså er
slået til). Hvis det er samme lyd du hører, er der da en lille
sandsynlighed for at kilden er den samme.

Jeg ved ikke om man kan finde en eller anden anordning man kan sætte
derin, så "tomt" støj ikke genererers.

Om lydkortet fejler noget skal jeg ikke kunne sige.

--
Lars Stokholm

Fra : Stig Mogensen

Dato : 20-01-03 12:12

> [...]
> dog en gene alligevel.
>
> Er der andre det er sket for?
>
> Jeg sidder med et SBLive kort - kan det være brændt af?

Jeg har førhen oplevet interferens mellem lydkort og grafikkort, som gav
udslag i mærkelige lydfejl. Det hjalp at flytte de 2 så langt væk fra
hindanden som slots'ene tillader.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 20-01-03 17:37

Der sandsynligvis enten mikrofon, line in eller cd-audio kanalen som
fremkalder støj!

prøv dig frem ved "mute" dem under lydindstillingerne.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 21-01-03 16:01

"Eske" <eskeandersen@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> gene alligevel.
>
> Er der andre det er sket for?
>
> Jeg sidder med et SBLive kort - kan det være brændt af?

Jeg havde problemet med mit Audigy kort. Det viste sig at uanset hvordan
jeg satte indstillingerne når jeg lukkede ned, så blev mikrofonen slået
til under boot og slukket når jeg loggede ind. Det resulterede i at der
opstod en tilbagekobling mellem mit headsets højtalere og dets mikrofon.
Hyletonen stammede fra headsettes højtalere og var faktisk MEGET høj.
Undrer mig stadig over at de kunne hyle så højt tilsyneladende uden at
tage skade.

mvh Bernhard