MS Windows
briani 27239
logitech quickcam VC USB (webcam) repost
Fra : Cyberbob

Dato : 19-01-03 18:56

det virker til der var nogen der glemte at kigge mit post, så nu får i
lige chancen igen!

hvis der er nogen nye til hjælpen så kig længere ned der har jeg postet
med samme subject!

Du kan jo tage et billede med et program som paint, og uploade et
> sted, så kan vi jo få syn for sagen.
>
> http://home.tiscali.dk/speg/igor.jpg er taget med mit quickcam
> express, nok er den russiske lerfigur grim som arvesynden, men
> billedkvaliteten er vel hvad man kan forvente af et 200 kroners
> kamera.
>
> /Sune

her er et billede som nok viser hvad jeg snakker om !!!!

http://cyberbob.dk/Picture1.jpg

--
-Cb

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-01-03 20:30

Cyberbob 's insignificant opinion was stated in:
> her er et billede som nok viser hvad jeg snakker om !!!!
>
> http://cyberbob.dk/Picture1.jpg

Enten er du sindsyg grim , eller også er dit kam defekt :))

nej spøj til side, der er noget galt her. Kunne faktisk godt se ud som om at
den er ude af fokus?
Kender ikke din model særlig godt, men der plejer at være en lille ring man
kan dreje på for at indstille focus, der er nok også andre indstillinger i
driveren der er relevante ?

Billede kvaliteten ser ikke imponerende godt ud, men prøv lige at fange et
focus først, så kan det være resten kan finjusteres.

/Sune

Fra : Cyberbob

Dato : 21-01-03 20:02

> [...]
>
> Billede kvaliteten ser ikke imponerende godt ud, men prøv lige at
> fange et focus først, så kan det være resten kan finjusteres.

så må jeg være ærlig at tilstå jeg dog ikk er så grim... ;)

jeg har siddet og kigget lidt på webcam'et opsætning, jeg kan ikk få det
til at se bedre ud uanset hvad fanden jeg gør, det virker som om at der
heller ikk er nogen "fokus" drevknap eller lign. så vidt jeg kan se...

hvis det hjælper så hedder cammet: "Logitech QuickCam VC USB"

driver version jeg har ku finde på nettet er version: "4.1.1.1100"

håber stadig der er nogen der kan hjælpe...

--
-Cb

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-01-03 23:46

> [...]
>
> driver version jeg har ku finde på nettet er version: "4.1.1.1100"
>
> håber stadig der er nogen der kan hjælpe...

http://makeashorterlink.com/?L21B51C23
angiver at der findes en 4.1.5
Check om det er det produktnummer der passer til.
Hvis cam'et ikke har en fokusring, så må det næsten være indstilbart i
driveren.

Logitech har en support, om den er til meget nytte kan jeg dog ikke
garantere :)
Ellers kast den i havnen og køb en ny, jeg gav 200 for mit Quickcam, så en
større investering er det ikke.