MS Windows
briani 27239
fejl i ikernel.exe
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-01-03 17:58

Hej jeg har et problem som jeg håber der nogen der kan hjælpe mig med. Der
kommer nogen gange en fejlmeddelelse der lyder sådan her "Instruktionen ved
0x004c741a refererede hukommelse ved 0x00163338. Hukommelsen kunne ikke read
klik på OK for at afslutte programmet".
Jeg køre med win. xp home mit bundkort er et asus A7V333 med 2 ram klodser
på hver 256 MB (pc2700)

MVH Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-01-03 18:07

In dk.edb.system.ms-windows, Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> afslutte programmet". Jeg køre med win. xp home mit bundkort er
> et asus A7V333 med 2 ram klodser på hver 256 MB (pc2700)

Der er nogle løsningsforslag her:

<http://groups.google.com/groups?threadm=uLn5LY9pCHA.2600@TK2MSFTNGP10>
<http://groups.google.com/groups?threadm=034401c2af67$05ed1130$89f82ecf@TK2MSFTNGXA01>

De kunne måske være værd at kigge på.

--
Lars Stokholm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-01-03 17:03

> Der er nogle løsningsforslag her:
> [...]

Jeg takker for svaret. Hvad jeg lige kunne få ud af det, er der ikke
umiddelbart noget galt som jeg kan gøre ved det.

Mvh Jørgen Nielsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-01-03 18:12

In dk.edb.system.ms-windows, Jørgen Nielsen wrote:

[Fejl i iKernel.exe]

> Jeg takker for svaret. Hvad jeg lige kunne få ud af det, er der
> ikke umiddelbart noget galt som jeg kan gøre ved det.

Undskyld... hvad? Du fik ikke noget ud af det eller hvad? Hvad med:

"Finally, I discovered that the problem is caused by
update "Windows XP Hotfix (SP2) Q328310"."

Har du prøvet at se om du har denne hotfix? Du kunne eventuelt prøve
at afinstallere den.

Har du prøvet at søge lidt i deres community? Der er mange andre end
dig der har det problem: <http://community.installshield.com/>. Det
er nok en god ide at bruge engelsk når du søger :) Du kan få fejlene
på engelsk fra de links jeg gav dig.

--
Lars Stokholm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-01-03 15:27

> Undskyld... hvad? Du fik ikke noget ud af det eller hvad?
Engelsk er ikke min stærke side, kun lidt til husbehov.

> Hvad med: "Finally, I discovered that the problem is caused by
> update "Windows XP Hotfix (SP2) Q328310"."
> Har du prøvet at se om du har denne hotfix? Du kunne eventuelt prøve
> at afinstallere den.
Ja, men når jeg prøver at afinstallere kommer der en liste med en hel række
programmer der bruger dette hotfix, og måske ikke vil virke bagefter

> [...]
> dig der har det problem: <http://community.installshield.com/>. Det
> er nok en god ide at bruge engelsk når du søger :) Du kan få fejlene
nej ikke endnu, men jeg prøver lige og ser om jeg kan få noget ud af det

Mvh Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-01-03 17:00

> [...]

> Ja, men når jeg prøver at afinstallere kommer der en liste med
> en hel række programmer der bruger dette hotfix, og måske ikke

Den kan jo altid installeres igen, men bruger du de programmer?

--
Lars Stokholm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-01-03 17:15

> Den kan jo altid installeres igen, men bruger du de programmer?
> Lars Stokholm
det er næsten samtlige programmer der er install. på min pc, så ja jeg
bruger dem,
men jeg kan jo altid prøve alligevel. Jeg kan vel bare bruge
systemgendannelse hvis det går galt.

Mvh Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk