Flytte mc vha knapper...
Fra : Peter

Dato : 19-01-03 17:19

Hej!

Jeg har et langt (i bredden) movieclip jeg gerne vil kunne flytte
frem og tilbage vha af nogle knapper. Hvordan gør jeg det?

Jeg har prøvet med:

on (release) {
   _root.slide._x = -500;
}

hvilket også virker fint - problemet er bare at jeg gerne vil
have at man skal kunne se det flytter sig gradvist og ikke i et
ryk.

Håber der er en der kan/vil hjælpe mig

Mvh - Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars

Dato : 22-01-03 21:33

Peter,

Er det sådan noget her du mener ?

smide 3 keyframes i frame 1,2,3 i din slide MC
--> frame 1 giver du en stop() ;
--> frame 2 giver du _root.slide._x += 10; (eller det antal pixels du vil
ha' den flytter sig når du holder knappen nede)
--> frame 3 giver du en gotoAndPlay(2);

Tilbage i scenen. På knappen laver du en:

on (press) {
_root.slide.gotoAndPlay(2);
}
on (release) {
_root.slide.gotoAndPlay(1);
}

Det burde få den til at bevæge sig mens du holder knappen nede.

HUSK at navngive din instans af slide på scenen og ikke kun i library

/Lars