Navle?
Fra : Mallo

Dato : 19-01-03 13:23

Hej alle.

I går opdagede jeg en lille knude hos Maggie. Ca. 3 cm. i diameter. Øverst
ved mavesækken, lige under ribbene.
- (dagens højst sandsynlige dummeste spørgsmål:)
Har hunde en navle? hoho.. Den er garanteret lige så god som "kan hunde
kvæles".. Men jeg tar chancen, og spør, for det føles meget som en blød
lille rund én (nærmest somom der er vædske i) der kunne minde om en navle...
Man kan tydeligt se en lille forhøjning på huden, men ikke en "navleåbning"
Hvis ikke de har det, har hun en knude og det er bekymrende..
Bedste hilsner Mallo.

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 19-01-03 13:39

> I går opdagede jeg en lille knude hos Maggie. Ca. 3 cm. i diameter. Øverst
> ved mavesækken, lige under ribbene.
> - (dagens højst sandsynlige dummeste spørgsmål:)
> Har hunde en navle?

Hej Mallo!

Jo nogle hunde har en navle (alle har, men ikke alle er synlige).
Det eneste jeg lige falder over, er at jeg ikke skulle mene at navlen er så
stor + fyldt med vædske...(spikulerer om der er gået infektion i den eller
om det kunne være navlebrok?)...
Måske der er nogen der her et bud på dette?

MVH. Mette

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 19-01-03 13:58

Hej

> Har hunde en navle?

Ja, hunde har en navle. Alle pattedyr, har haft forbindelse til en
moderkage. Denne forbindelse er navlestrengen. Den knækker, bides eller
klippes over umiddelbart efter fødslen. Stumpen tørrer ind og falder af
i løbet af nogle dage. Det der er tilbage er navlen, det første ar.

Navler er meget forskellige og nogle er meget tydeligere end andre, men
alle pattedyr har en.

Marianne Feddersen

Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 19-01-03 14:07

Hej
Det lyder som om din hund har navlebrok , jeg vil forslå at du ntakter din
dyrløge og lader ham se på det

Hilsen
Gitta
www.tervueren.dk

Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 19-01-03 14:09

Ups , mit tastatur driller jeg mener kontakter - dyrlæge

Gitta

Fra : Mallo

Dato : 19-01-03 14:20

"> Hej
> Det lyder som om din hund har navlebrok , jeg vil forslå at du ntakter din
> [...]
Hej Gitta.
Jeg kan ikke selv se mit oprindelige indlæg "Navle", det er væk.. ! Dit svar
kan jeg dog godt læse.. underligt.
Hvis jeg må spørge, hvad gør at du sys det lyder som navlebrok? Er det
vædsken?
Kærlig hilsen Mallo

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-01-03 13:54

Hej Mello

"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse
> Hej alle.
>
> I går opdagede jeg en lille knude hos Maggie. Ca. 3 cm. i diameter. Øverst
> ved mavesækken, lige under ribbene.
> - (dagens højst sandsynlige dummeste spørgsmål:)

Jeg synes ikke der er et dumt spørgsmål, men det er der sikkert andre der
gør, for lige før jul spurgte jeg om en hanhund havde brystvorter, fordi jeg
fandt nogen underlige knopper under maven på Nicki, og der fik jeg nærmest
at vide at man ligefrem var rystet over mit spørgsmål, og at det måtte være
en joke osv, så pas på med at stil den slags spørgsmål, du bliver sikkert
betegner som dum ( ikke af mig ) ,

> Har hunde en navle?

Ja, det har den, og det er uden tvivl den du har opdaget.

God søndag til dig.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-01-03 14:45

Mit bud er også navlebrok.

Der findes ingen dumme spørgsmål, ved du

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mallo

Dato : 19-01-03 16:17

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud er også navlebrok.

Er det farligt? Og skal sådan noget opereres? Eller er det en kur man giver?
Tak for svaret:)
Mallo

Fra : x Vuf x

Dato : 19-01-03 17:25

Sun, 19 Jan 2003 16:16:46 +0100, Mallo wrote:
>"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev...

>Er det farligt? Og skal sådan noget opereres? Eller er det en kur man giver?
>Tak for svaret:)

Jeg synes også, det lyder hen efter navlebrok, men gå til dyrlæge.
Ja det skal opereres.

--
Mvh Sonja nospam@***sonpet.com http://www.sonpet.com/

Ser alt sort ud, kigger du måske i den forkerte retning.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-01-03 19:30

Det skal ikke nødvendigvis opereres, det kommer an på hvor stort det er. Lad
dyrlægen se på det

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Smat

Dato : 19-01-03 17:27

Hejsa.
Jeg har siddet i samme situation selv. Vores dejlige hvalp Apollo havde
også sådan en bobbel som du beskriver. Jeg slog det hen med at det bare
var navlen. Men da vi var ved dyrlægen pga. nået andet sagde hun at det
var navlebrok. Den var ikke større end at vi bare skulle lade den være.
Det viste sig at Apollos mor også havde navlebrok, det er tit arveligt.
Vi forsøger at masseger den ind, indtil videre uden held. Men den er
ikke til gene for ham. Så mere gør vi ikke.
Så altså kan jeg kun sige det samme som alle andre, men håber det kan
hjælpe lidt at hører fra en der kender det fra egen hund

Margrethe

http://www.kandu.dk/

Fra : Mallo

Dato : 19-01-03 17:59

"Smat" <Smat.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så altså kan jeg kun sige det samme som alle andre, men håber det kan
> hjælpe lidt at hører fra en der kender det fra egen hund

Jeg takker for svarene, og taler med en læge i næste uge..
Fortsat god søndag.:)
Mallo.

Fra : basse

Dato : 19-01-03 21:39

Hej Mallo !

Jeg synes også, det kunne lyde som navlebrok. Om der skal gøres noget ved
det afhænger af typen.

Vores den gamle hund, Bianca, har haft navlebrok siden vi fik hende som
hvalp. Det er en temmelig stor bule, men da den er med lukket port
(dyrlægens betegnelse), har der aldrig skullet gøres noget ved den. Nu er
hun 9 år og navlebrokken har aldrig generet hende.

Der findes dog også navlebrok med åben port og dem skal der gøres noget ved
(operativt) for at undgå, at et stykke af tarmen kommer i klemme, så jeg
synes under alle omstændigheder, at du skal besøge dyrlægen.

Mange hilsner

Rebekka