Mandrake 9 kan ikke finde min scsi disk ?
Fra : Niels Frahm

Dato : 19-01-03 15:34

Jeg prøver at installere Mandrake 9 på en ekstra HD (SCSI). Det er en
Win me maskine med 2 HD - Win ligger på en IDE disk - og så ville jeg
gerne have Mandrake på den ekstra - men Mandrake 9 kan ikke finde min
scsi disk ? - den vises ikke i disklayout (?) under muligheder hvor
jeg kan placere Mandrake - hvad kan jeg gøre ?

Niels

Fra : Brian Christensen

Dato : 19-01-03 16:20

On Sun, 19 Jan 2003 15:33:40 +0100, Niels Frahm wrote:

> [...]
> scsi disk ? - den vises ikke i disklayout (?) under muligheder hvor jeg
> kan placere Mandrake - hvad kan jeg gøre ?

Du skal først sikre dig at du har en driver til din SCSI controller, før
kan du ikke få fat i disken.

Fra : Niels Frahm

Dato : 19-01-03 16:27

On Sun, 19 Jan 2003 16:19:49 +0100, "Brian Christensen"
<devnull@guess.what.to.remove.jordhulen.dk> wrote:

>Du skal først sikre dig at du har en driver til din SCSI controller, før
>kan du ikke få fat i disken.

ok - hvordan indlæsen den - når jeg nu laver en boot på cd´en ?

Niels

Fra : Jesper Krogh

Dato : 19-01-03 16:28

I dk.edb.system.unix, skrev Niels Frahm:
> [...]
> scsi disk ? - den vises ikke i disklayout (?) under muligheder hvor
> jeg kan placere Mandrake - hvad kan jeg gøre ?

Hvilken SCSI controller har du?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc

Fra : Niels Frahm

Dato : 19-01-03 18:33

On Sun, 19 Jan 2003 15:28:09 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<jesper@krogh.cc> wrote:

>Hvilken SCSI controller har du?
Underopstart kan jeg se
Plug an Play cards:
-
Card 2 AHA-1542 cp

Jeg har nu prøvet installation igen
- ctrl+alt+F3 --> her kan jeg se at den finder : hda1 og hda5 ?? ?
mine 2 pationer på 1. HD

Hvordan afbryder man egentlig en installation - på dette sted - uden
at tage strømmen ??

Niels