Create time
Fra : Casper Mønster

Dato : 19-01-03 14:41

Jeg har set på nogne sider står der nede i bunden hvor langt tid det tog at
"lave" siden, hvordan laver man det?

/Casper

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 19-01-03 15:16

http://dk.php.net/microtime

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-01-03 17:50

Asbjørn Sloth Tønnesen wrote in
<9ryW9.40111$Hl6.4771843@news010.worldonline.dk>:
> http://dk.php.net/microtime

Der er dog visse begrænsninger ved denne metode. Om det giver problemer i
dit (OPs) tilfælle skal jeg ikke kunne sige noget om.

Den tid der går indtil linje 1 udføres bliver ikke målt med. I teorien kan
det godt være flere timer.

Tiden er ikke CPU-tid, men "ur-tid". Lad os fx. at en side tager 30 sekunder
at generere, hvis computeren ikke laver andet, og altså bruger alle sine
kræfter på det.
Hvis så to går ind på siden på samme tid, så vil det teoretisk tage 60
sekunder for dem begge, men på samme tid. Siden er ikke blevet dobbelt så
"tung" at generere, det tog bare dobbelt så lang tid. Hvilket tal vil du så
have? 30 eller 60? Du vil få tallet 60.

Når jeg på min linux maskine kører et program, kan jeg bede om at få at vide
hvor lang tid det tog. Så får jeg hele tre tider.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-01-03 16:40

Casper Mønster wrote:
> Jeg har set på nogne sider står der nede i bunden hvor langt tid det tog at
> "lave" siden, hvordan laver man det?

man kan putte nøjagtig tid i en variabel når man begynder at skrive
siden, og så lige inden man slutter på det, regne tidsforskellen ud fra
start til slut...

/Jesper Brunholm