Asus q fan...
Fra : Morten

Dato : 19-01-03 11:54

Hej
Jeg har et Asus P4PE.
En af de smarte features er at det har Qfan, hvilket vil sige at bundkortet
selv sætter blæserne på færre omdrejninger hvis temperaturen er til det, men
er der nogen der kan fortælle mig om blæserne SKAL have en omdrejningstæller
for at det fungerer?
jeg står nemlig og skal til at købe et par PABST

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-01-03 14:26

> er der nogen der kan fortælle mig om blæserne SKAL have en
omdrejningstæller
> for at det fungerer?
> jeg står nemlig og skal til at købe et par PABST

Jeg har selv tre paPst sluttet til min maskine med Q-fan. De bliver
reguleret helt fint.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Morten

Dato : 19-01-03 17:26

> Jeg har selv tre paPst sluttet til min maskine med Q-fan. De bliver
> reguleret helt fint.

Ja ok, men har de "omdrejningstæller" på ? Det var det jeg mente med
spørgsmålet?

mvh
Morten

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-01-03 18:45

> Ja ok, men har de "omdrejningstæller" på ? Det var det jeg mente med
> spørgsmålet?

Hvor ser jeg det henne? Jeg kan i Asus Probe se rpm for hver eneste blæser -
er det det du ledte efter?

Fra : Morten

Dato : 20-01-03 19:44

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> wrote in message

> Hvor ser jeg det henne? Jeg kan i Asus Probe se rpm for hver eneste
blæser -
> er det det du ledte efter?

Hej igen,
Tak for dit svar.
Der er jo nogle blæsere som ikke har den mulighed at man kan aflæse deres
rpm og mit spørgsmål er så!
SKAL blæserne understøtte dette (altså at have en rpm måler) før Asus Qfan
featuren virker ?

hvis alle dine blæsere kan aflæses, så virker det jo naturligvis fint hos
dig, men hvad nu hvis dine blæsere ikke havde rpm måler ville det så også
have virket?

mvh
Morten

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 20-01-03 21:20

> [...]
> rpm og mit spørgsmål er så!
> SKAL blæserne understøtte dette (altså at have en rpm måler) før Asus Qfan

Jeg har aldrig skænket det en tanke - nu du spørger, så må jeg nok indse, at
jeg faktisk ikke ved det.

> hvis alle dine blæsere kan aflæses, så virker det jo naturligvis fint hos
> dig, men hvad nu hvis dine blæsere ikke havde rpm måler ville det så også
> have virket?

"Second verse, same as first...".

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-03 17:15

Jeg kan næste ikke forstille mig at den kan regulerer uden feedback, altså
med 3 ledninger, men måske kan den bruge varme graderne, og regulerer
derefter, men mit bud er blæser med regulering.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Uni Bull

Dato : 21-01-03 19:48

Thf wrote:
> Jeg kan næste ikke forstille mig at den kan regulerer uden feedback,
> altså med 3 ledninger, men måske kan den bruge varme graderne, og
> regulerer derefter, men mit bud er blæser med regulering.

Jamen, det må da netop være temperaturen den justerer i forhold til.....!?
--
Uni Bull
København K

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-03 18:32

>Jamen, det må da netop være temperaturen den justerer i forhold til.....!?
Muligt, men efter som mobo's ikke er så gode til at registrerer varmegrader
efter hvad jeg har læst mig frem til, så ville det da være en noget ustabil
måde.
Men du har nok ret, den justerer efter varmen, og bruger ledningerne til at
feedback til kontrol af fanspeed.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S