Harddisk-skuffe.
Fra : Amazing_Pudding

Dato : 19-01-03 16:32

Dagens (måske) korteste spørgsmål:
Kører blæseren i en harddisk-skuffe også når harddisken ikke er i?

M.v.h.
A.P.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 19-01-03 16:53

Så vidt jeg ved nej !!!.- men hvis den gør, så gør det ikke noget for så
kommer der jo lidt mere "airflow" i din Pc.
-Niels-

Amazing_Pudding <the_amazing_pudding@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e2ac4e6$0$83848$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 19-01-03 16:59

> Så vidt jeg ved nej !!!.- men hvis den gør, så gør det ikke noget for
> så kommer der jo lidt mere "airflow" i din Pc.

Airflow er bestemt dejligt, men jeg er nu mest bekymret for støjen. Disken
skal nemlig kun bruges i ny og næ, og så er der jo ingen grund til at
blæseren larmer døgnet rundt. Men sådan en blæser larmer måske ikke så
meget?
Hvilke harddisk-skuffer kan anbefales (der ikke koster en bondegård)?

A.P.

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 19-01-03 17:30

Jeg ved Zitech.dk ligger inde med nogle billige gode harddisk skuffer, prøv
at kigge der...
og nej den lille blæser lægger man slet ikke mærke til kører !

nyhedsmeddelelse:3e2acf20$0$83829$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Devast8or

Dato : 19-01-03 17:48

Så har Zitech da fået nye skuffer. De to blæsere i min skuffe fra Zitech
lyder mest som et godstog på speed. Men de kører som du siger, kun når der
er en disk i (hvilket der ikke er da skuffen ikke sidder i maskinen. Er der
nogle der er interesseret i en HD skuffe?).

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : BJ\(2620\)

Dato : 19-01-03 18:28

Er der
> nogle der er interesseret i en HD skuffe?).
>
> Devast8or

Ja, hvis den passer i min "holder". Kan du sende mig et billede?

Fjern det der skal væk i adressen.

BJ

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-01-03 17:57

"Amazing_Pudding" <the_amazing_pudding@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e2acf20$0$83829$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> meget?
> Hvilke harddisk-skuffer kan anbefales (der ikke koster en bondegård)?

jeg ved ikke med alle skuffer..

men hvis jeg skupper min skuffe helt i bund, og drejer nøglen
så kører blæseren, uanset om der er en HD eller ej..

så normalt drejer jeg ikke nøglen rundt, hvis der ikke er en HD i
skuffen

http://makeashorterlink.com/?M2D722523

jeg har investeret i sådan en KF-21-IPF
den kan bruges til alle typer IDE HDer uanset hastighed..
den har aldrig været årsag til problemer..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 19-01-03 16:59

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-01-03 14:13

On Sun, 19 Jan 2003 16:59:21 +0100, Amazing_Pudding wrote:

> [...]
>meget?
>Hvilke harddisk-skuffer kan anbefales (der ikke koster en bondegård)?

Til en moderne harddiske er ALU-skuffer bedst, da metallet er en del bedre
til at bortlede varme end plastic!
Scitech har nogle ganske fine nogen og de koster kun et sommerhus!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I am in total control, but don't tell my wife.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-01-03 23:19

"Amazing_Pudding" skrev:
> Dagens (måske) korteste spørgsmål:
> Kører blæseren i en harddisk-skuffe også når harddisken ikke er i?

Afhænger (selvfølgelig) af modellen.

Men generelt, så skal man normalt dreje nøglen før såvel harddisk som blæser
får strøm.

Mvh, Lars

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 20-01-03 13:07

> Men generelt, så skal man normalt dreje nøglen før såvel harddisk som
> blæser får strøm.

Smart! Takker for svarene.

A.P.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-01-03 14:11

On Sun, 19 Jan 2003 16:31:36 +0100, Amazing_Pudding wrote:

>Dagens (måske) korteste spørgsmål:
>Kører blæseren i en harddisk-skuffe også når harddisken ikke er i?

Det gør mine Alu-skuffer ikke, selvom der sidder både en blæser på rammen og
en i skuffen, de kontrolleres af nøglen!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Awright, hold it...where's the mutant repellant?