Ændret konfiguration ?
Fra : J W Nielsen

Dato : 19-01-03 16:27

Hej !
Jeg har pludselig fået "ny" processor...
I foråret købte jeg en PC med en AMD Athlon XP 2000+ (1666)... Det har den
tidligere skrevet til mig både under opstart (Bios) og inde i Windows
(System).

Pludselig idag opdager jeg, at PC'en har ændret sig til en AMD 1200 og under
Windows: AMD 1200 (1224Mhz).
Hvordan er denne pludselige forringelse sket ? Og hvorfor...
Det var et tilfælde, at jeg lagde mærke til det idag--- Det kan være sket
for lang tid siden !!!

Mvh
Jørgen

PS: Hvad med min bil nede i garagen - er den nu blevet til en Lada - sådan
bare lige ???

Fra : Karl Johan Agesen

Dato : 19-01-03 16:33

Den har jeg set før, og så vidt jeg husker, var det efter at jeg havde sat
noget mere RAM i min PC. Da den nye RAM ikke var helt compatibel med den
gamle foretog maskinen en "neddrosling" af hastigheden.
Hilsen
Karl Johan

Fra : J W Nielsen

Dato : 19-01-03 17:03

> [...]
> noget mere RAM i min PC. Da den nye RAM ikke var helt compatibel med den
> gamle foretog maskinen en "neddrosling" af hastigheden.

Hmmm, jamen jeg kører stadig med de 512 der blev sat i fra "fødslen" - jeg
mener ikke at ha' lavet nogen ændringer overhovedet --- Hvad så ???

Hilsen
Jørgen

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-01-03 17:10

J W Nielsen wrote:

> [...]
> Hvordan er denne pludselige forringelse sket ? Og hvorfor...
> Det var et tilfælde, at jeg lagde mærke til det idag--- Det kan være sket

Jeg har før set det var pga varme at bios satte hastigheden ned. Prøv at
sætte den op igen og se hvad der sker...evt skift cpu køleren...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-01-03 01:26

J W Nielsen wrote:
> PS: Hvad med min bil nede i garagen - er den nu blevet til en Lada -
> sådan bare lige ???

Ikke forstået.
Jeg troede at vi talte om nedgradering, ikke opgradering.

mvh
Henning

Fra : Leony

Dato : 20-01-03 09:47

> [...]

> Hvordan er denne pludselige forringelse sket ? Og hvorfor...
> Det var et tilfælde, at jeg lagde mærke til det idag--- Det kan være

Athlon XP 2000+ har en multiplier på 12,5.
Hvis FSB'en er 100, så kører din processor med 1250 MHz (100*12,5=1250)
Hvis FSB'en er 133, så kører din processor med 1662,5 MHZ
(133*12,5=1662)

Hvis du går ind i BIOS'en og tjekker om den kører 100 eller 133, så
skulle min teori være nem nok at efterprøve.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : J W Nielsen

Dato : 21-01-03 16:13

> Hvis du går ind i BIOS'en og tjekker om den kører 100 eller 133, så
> skulle min teori være nem nok at efterprøve.
>
> --
Hej...
Tja, du havde ret - den stod på 100. Nu har jeg sat den til 133 og starks
har jeg fået min "gamle" XP2000 igen ???
Tak...

Jørgen

Fra : Leony

Dato : 22-01-03 10:06

> Tja, du havde ret - den stod på 100. Nu har jeg sat den til 133 og
> starks har jeg fået min "gamle" XP2000 igen ???
> Tak...

Velbekomme. Det er altid rart når problemerne ikke er større.