PCMCIA smartcard lås, findes de ?
Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 19-01-03 12:39

Hej

Er det muligt at finde en PCMCIA adapter med kortlæser i, så man kan låse
sin bærbar ved hjælp af smartcards ?

mvh elvis

Fra : Jonas Jalling

Dato : 19-01-03 19:23

"elvis (at sunsite)" wrote:
> Hej
>
> Er det muligt at finde en PCMCIA adapter med kortlæser i, så man kan
låse
> sin bærbar ved hjælp af smartcards ?
Hej Elvis,

Jeg er ikke klar over om man man kan få sådan en, jeg kan da se en del
ulemper ved det. Hvis maskinen nu er låst (smartcardet er taget ud af
PCMCIA-adapteren), kan man vel bare pille adapteren ud af PCMCIA-bussen
og så er der jo ingen forhindring for at computeren kan starte. Eller
hvad?

Jonas Jalling

Fra : Leony

Dato : 20-01-03 09:52

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PCMCIA-adapteren), kan man vel bare pille adapteren ud af
> PCMCIA-bussen og så er der jo ingen forhindring for at computeren kan

Egentlig pudsigt for det var også min første tanke. Det lyder dog for
let til at det kan være sandt (håber jeg).
Jeg har fundet dette pcmcia fra IBM, som skulle kunne gøre som ønsket:
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4E8NJG.html?doctype

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-03 15:56

Hej

Jeg fandt denne
https://www.smartcardfocus.com/shop/ILP/se~12/ssn~/P/index.shtml

Det skulle jo vel være muligt at installere adapteren som en login-mulighed
istedet for password, når man starter windows. Det er i al fald det jeg
håber på

mvh elvis