Chieftec Dragon Full Tower ?
Fra : | Gooz |

Dato : 19-01-03 12:02

Hej NG!

Jeg har lige nu et Aopen HQ08 som LARMER når blæseren i PSU'en går i
jet-mode, og generelt er jeg træt af kabinettet, derfor har jeg tænkt mig at
skifte det ud med et
Chieftec Dragon Full Tower, men jeg har lige et par spørgsmål:

Er luftgennemstrømningen god?
Larmer det generelt meget? (evt. i sammenligning med et Aopen HQ08 tower)
Er der god plads? (evt. i sammenligning med et Aopen HQ08 tower)

Lige nu er temperaturen (efter PSU blæseren går i jet-mode) på CPU 53 grader
og kabinet 33 grader, ved normalt brug.

Min nuværende config er:

AMD T-bird 900 MHz
Asus A7V
4 harddiske (2x IBM Deskstar, 2x Quamtum 2.1 GB)
Geforce2mx med kølerprofil uden blæser

Er der evt. nogen der har nogle indvendige billeder af deres Chieftec
kabinet

Mvh

Daniel J.

Fra : Leony

Dato : 19-01-03 12:59

"| Gooz |" <daniel-j@fjern-dette.oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Er luftgennemstrømningen god?
> Larmer det generelt meget? (evt. i sammenligning med et Aopen HQ08
> tower) Er der god plads? (evt. i sammenligning med et Aopen HQ08
> tower)

Jeg har aldrig hørt et HQ08, men jeg synes absolut ikke at den larmer
synderligt meget.
Der er masser af plads til dit setup. Eksterne pladser 6x 5.25", 2x 3.5"
og interne pladser 6x 3.5"

> Er der evt. nogen der har nogle indvendige billeder af deres Chieftec
> kabinet

Jeg har billeder på min hjemmeside.
Der er også billeder på Chieftec's hjemmeside.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-03 14:28

>Hej NG!
>
>Jeg har lige nu et Aopen HQ08 som LARMER når blæseren i PSU'en går i
>jet-mode, og generelt er jeg træt af kabinettet, derfor har jeg tænkt mig at
>skifte det ud med et
Også mig........ For meget larm.

> Full Tower, men jeg har lige et par spørgsmål:
>Er luftgennemstrømningen god?

Chieftec Dragon Midi, kanon plads, mere end mit HQ8 blue, og ti gange
bedre luft gennemstrøm.

>Larmer det generelt meget? (evt. i sammenligning med et Aopen HQ08 tower)
Mindre, en del, jeg prøvede med
Kørte med
1 blæser i bunden(front)
1 foran hd'erne
1 bagerst.
cpu/mobo 42/28
Men det larmede for meget med 2 blæsere i fronten.

Kører nu med
1 blæser i bunden(front)
2 bagerst.
cpu/mobo 34/21

Der er på et XP2600 asus a7n8x, de indbygget ting (lydkort-netkort) gør
at kabinettet stort set er tomt, og derfor kan afkøles så fint.

>Er der god plads? (evt. i sammenligning med et Aopen HQ08 tower)
Mere, se ovenstående........
Og så kan hd skiftes på 2 min grundet snaplås, ligeså cdrom der monteres på
skinne, ingen skruer hvis det lige skal ud.

>Er der evt. nogen der har nogle indvendige billeder af deres Chieftec
>kabinet
Jeg smider lige et på min side later idag.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Ukendt