Ram til Compaq Presario?
Fra : Jens Jensen

Dato : 19-01-03 11:57

Hvad ram skal jeg købe til en Compaq Presario Athlon 800 Mhz?.
Der sidder en stang på 128 MB i som hedder:
PC 100-222-620.
Der er ingen manual med til PC´en, så jeg ved ikke hvad mærke nummer
Presarion har.
Nogle der kan hjælpe?
På forhånd tak.

/Jensen

Fra : Leony

Dato : 19-01-03 13:05

"Jens Jensen" <jens1956@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> PC 100-222-620.
> Der er ingen manual med til PC´en, så jeg ved ikke hvad mærke nummer

Der er en her med samme RAM som dig:
http://www.sdvc.de/portal/article.php?sid=2
og det er SD-RAM.

Du kan købe pc100 eller pc133 SD-RAM, da den er bagudkompatibel.

Du skal dog være opmærksom på at det kan være at dit bundkort ikke
understøtter bestemte moduler. Enten med en bestemt kombination af chips
(single- eller doublesided) eller en bestemt størrelse (eksempelvis kan
der måske være problemer med 512 MB moduler).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-01-03 14:06

> [...]
> (single- eller doublesided) eller en bestemt størrelse (eksempelvis kan
> der måske være problemer med 512 MB moduler).

Helt rigtigt, de fleste Compaq bios'er "fra den tid" understøtter desværre
kun op til128Mb moduler. Jeg har selv en Presario 5862 (Var meget populær
som "medarbejderpc") for en 3 år siden - den understøtter også kun 128 Mb
moduler med originalbios'en - det har jeg dog afhjulpet, idet jeg har
identificeret bundkortet til værende et FIC SD11 - dette er meget brugt til
Compaq's Athlon maskiner - måske også Jens' maskine ?. Derefter har jeg
hentet FIC's AMI-bios til dette bundkort og flashed maskinen med, og vupti
! - man har ikke længere en Compaq Presario, men en standard Athlon klon med
alle de normale biosindstillinger, og man kan bruge 256 Mb Rammoduler!

MEN! - dette kræver at man er 110 % sikker på at man har det rigtige
bundkort ! - er man bare den mindste smule i tvivl, skal man holde fingrene
væk!

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-01-03 16:14

Vil det sige at hvis jeg køber en stang 128 SDRAM PC133 168-pins Apacer til
229,- kr hos It-butikken, at disse kan køre med de eksisterende Compaq?

/Jensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-01-03 17:33

> Vil det sige at hvis jeg køber en stang 128 SDRAM PC133 168-pins Apacer
til
> 229,- kr hos It-butikken, at disse kan køre med de eksisterende Compaq?

Det er jeg temmelig sikker på.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Calle.

Dato : 20-01-03 16:53

Jens Jensen wrote:
> [...]
> PC 100-222-620.
> Der er ingen manual med til PC´en, så jeg ved ikke hvad mærke nummer
Nummeret står normalt aller øverst på maskinen.
--
Automatik Mekaniker
Calle